کشف فرار مالیاتی هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی در هرمزگان

با هوشیاری و تلاش همه جانبه کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی هرمزگان یک فقره فرار مالیاتی هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی شناسایی و کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سردار جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی هرمزگان در پی وصول یک فقره گزارش فرار مالیاتی، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

سردار جعفری افزود: با انجام تحقیقات و اقدامات تخصصی لازم و با همکاری اداره کل امور مالیاتی استان مشخص شد، احدی از مودیان مالیاتی به نام یک شرکت مشخص، درسال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ در سطح شهرستان بندرعباس در راستای انجام فعالیت‌های گسترده اقتصادی خود از جمله واردات کالا با اخذ کارت بازرگانی فعالیت داشته که با گذشت چندین سال از تاسیس این شرکت، هیئت مدیره آن هیچ گونه اظهار نامه‌ای جهت اعلام اقدامات تجاری به اداره امور مالیاتی استان ارسال نکرده اند.

او گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و با حضور کارشناسان انتظامی در اداره کل امور مالیاتی و اداره کل گمرکات استان نسبت به رصد میزان واردات و نوع کالای وارد شده، مشخص شد که شرکت مذکور از طریق یکی از گمرکات استان کالا‌های مختلفی از جمله خودرو، لاستیک و برنج  را به صورت کلان و توسط افرادی با استفاده از وکالت نامه از سوی شرکت، ترخیص کرده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان افزود: با بررسی‌های دقیق و تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی در خصوص عملیات‌های تجاری انجام شده، مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی مرتبط با عملکرد سال‌های ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۴ توسط اداره کل امور مالیاتی استان هرمزگان استخراج شد.

سردار جعفری گفت: با اطلاعات بدست آمده مشخص شد مدیر عامل شرکت خانمی به هویت « ر. ت» ساکن بندرعباس که از افراد ضعیف و بی بضاعت بوده با کارگری درمنزل پدر فردی بنام «م ص» مخارج خود را تامین می‌کرده است که نامبرده از موقعیت و بی سوادی خانم سوء استفاده کرده و به بهانه بیمه کردن، او را به دفتر اسناد رسمی و اداره ثبت شرکت‌ها برده و با ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی اقدام به فعالیت اقتصادی در سطح شهرستان بندرعباس می‌کرده است.

او افزود: با توجه به اینکه این شرکت وجود خارجی نداشته و آدرس دقیقی از محل سکونت خانم در دسترس نبود با بهره گیری از شیوه‌های خاص پلیسی محل سکونت او شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی، نامبرده به پلیس امنیت اقتصادی استان احضار و در تحقیقات بعمل آمده از  او در خصوص نحوه فعالیت و فرار مالیالی، مشخص شد شرکت موصوف متعلق به «مهرداد - ص» بوده که در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازجویی‌های فنی و مواجه شدن با دلایل و مستندات موجود لب به اعتراف گشود.

فرمانده انتظامی استان گفت: متهم با تشکیل پرونده قضائی به دادسرا اعزام، و در اجرای دستور مقام قضایی ضمن الزام به پرداخت مالیات وضع شده، نامبرده به اتهام سوء استفاده از مجوز افراد غیر در خصوص واردات کالا و همچنین جعل امضاء اوراق گمرکی با قرار وثیقه روانه زندان شد.

انتهای پیام / ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.