لاستیک‌های فرسوده در برازجان بازیافت می‌شوند

لاستیک‌های فرسوده در کارگاهی واقع در شهرک صنعتی برازجان، بازیافت می‌شوند.

لاستیک‌های فرسوده در برازجان بازیافت می‌شوندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در بازدید از واحد بازیافت لاستیک خودرو واقع در شهرک صنعتی برازجان، از راه اندازی چنین واحدی ابراز خرسندی کرد و گفت: مسئولان حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها برای فرستادن لاستیک‌های فرسوده از نقاط مختلف استان به این کارگاه برنامه‌ریزی کرده‌اند تا دست‌ِکم بخشی از آلودگی هوای که به علت سوزاندن لاستیک‌های فرسوده ایجاد می‌شود، کاهش یابد.

واحد جمع‌آوری و بازیافت لاستیک‌های فرسوده با مشارکت شهرداری برازجان و بخش خصوصی راه اندازی شده است. در این طرح، لاستیک‌های جمع‌آوری شده پس از انتقال به کارگاه بازیافت، در فرایند خاصی به گرانول تبدیل شود که یکی از مواد مورد استفاده در تولید کفپوش‌های شهربازی و برخی محصولات مرتبط با صنعت خودرو است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین در بازدید از سلول دفن بهداشتی پسماند در شهر برازجان، و واحد تولید کیسه زباله از کیسه‌های بازیافتی بیان کرد: این سلول در نوع خود در استان نمونه است و کار بسیار مهمی به همت شهرداری برازجان انجام گرفته است.

فرهاد قلی نژاد ابراز امیدواری کرد که همکاری لازم برای توسعه واحد‌های بازیافتی در مجاورت سلول دفن شهر برازجان با کمک صندوق ملی محیط زیست صورت گیرد.

محمد حسن محمدی شهردار برازجان نیز با استقبال از توجه سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد برنامه توسعه سلول بهداشتی را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/ک



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.