رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد؛

صلح و سازش ۱۱ پرونده قتل در استان فارس

رئیس کل دادگستری فارس از مصالحه ۱۱ فقره پرونده قتل در استان فارس طی سه ماهه اول امسال با گرفتن رضایت از اولیای دم، خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به مصالحه ۱۱ فقره پرونده قتل در استان فارس طی سه ماهه اول امسال، اظهار کرد: امسال برنامه ریزی مناسب و اهتمام ویژه‌ای در جهت جلب رضایت از اولیای دم پرونده‌های قصاص و تشکیل هسته‌های جهادی در دستور کار شورا‌های حل اختلاف قرار گرفته است.

او با بیان اینکه با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، امام جمعه، روحانیون، بزرگان و معتمدین محلی شهرستان مرودشت ۲ قاتل از چوبه دار رهایی یافت، افزود: پس از تایید رأی بوسیله دیوان عالی کشور این دو پرونده برای اجرای حکم به شعبه هفتم اجرای احکام کیفری شیراز ابلاغ و سپس به منظور ایجاد مصالحه به شورای حل اختلاف مرودشت ارجاع شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی ادامه داد: با تلاش اعضای شعبه چهاردهم شورای حل اختلاف شهرستان مرودشت، پیگیری هسته‌های جهادی و همچنین تشکیل جلسات مکرر صلح و سازش بین طرفین، این دو پرونده همزمان با هفته کرامت و میلاد با سعادت ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع) به نتیجه رسید و خانواده ۲ مقتول با اعلام رضایت و بخشش قاتل ها، به این دو جوان زندگی مجدد بخشیدند.

رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: در این میان برخی از قتل‌ها اگر چه قتل عمد تشخیص داده شده و قاتل به قصاص محکوم می‌شود، اما فرد بدون برنامه ریزی قبلی و ناخواسته بر اثر یک درگیری مرتکب قتل می‌شود بنابراین شورا‌های حل اختلاف در این زمینه ورود می‌کند و با کمک ائمه جمعه، علما و روحانیون، معتمدان و ریش سفیدان برای صلح و سازش این گونه پرونده‌ها اقدام می‌کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس تلاش در جلب رضایت اولیای دم و مصالحه در این گونه پرونده‌های قتل عمد و شبه عمد که ناخواسته صورت گرفته است را حرکتی ارزشمند، خداپسندانه و از برکات شورا‌های حل اختلاف دانست.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی بیان کرد: رویکرد مدیریت در شورا‌های حل اختلاف استان فارس بر این است که با تشکیل هسته‌های جهادی در سطح استان فارس از ظرفیت افراد مورد اعتماد و دارای جایگاه اجتماعی استفاده شود و شورا‌های حل اختلاف استان فارس در سال‌های متمادی توانسته است با استفاده از این ظرفیت موفقیت‌های چشمگیری در مختومه کردن پرونده‌ها و صلح و سازش به دست آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار