چند خبر از اداره کل کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت : این نهاد از ۸۰ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۸۴ هزار نفر در استان حمایت می‌کند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، محسن رخصی مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه این نهاد از ۸۰ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۸۴ هزار نفر در استان حمایت می‌کند، گفت : در سال ۹۸ بیش از ۲۷۱ میلیارد و ۳۰۵ میلیون تومان به منظور ارائه خدمات حمایتی به مددجویان تحت حمایت اختصاص داده شده است.

او  با بیان اینکه این نهاد خدمات حمایتی متنوعی به خانوار‌های مددجو ارائه می‌دهد، گفت : پرداخت کمک معیشت ماهانه، کمک هزینه جهیزیه، کمک هزینه تحصیلی، وام‌های قرض الحسنه، کمک‌های موردی، اجاره مسکن، تامین فرانشیز‌ها و ارائه خدمات ویژه درمانی، تامین لوازم ضروری زندگی و پرداخت حق بیمه مددجویان به سازمان تامین اجتماعی تنها برخی از خدمات حمایتی این نهاد به شمار می‌رود.

رخصی با بیان اینکه کمیته امداد استان کرمانشاه از ۸۰ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۸۴ هزار نفر در استان حمایت می‌کند، افزود: سرپرستی حدود ۴۵ هزار از این خانوار‌ها را بانوان برعهده دارند.

او با بیان اینکه پارسال از تعداد خانوار‌های تحت حمایت ۷۷ هزار و ۷۸۶ خانوار کمک معیشت ماهانه دریافت کردند، ادامه داد: در سال ۹۸ بیش از ۲۱۶ میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان کمک معیشت به این خانوار‌ها پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از سرفصل‌های حمایتی این نهاد ارائه خدمات تحصیلی به حدود ۱۶ هزار دانش آموز و حدود دو هزار دانشجو در استان است، گفت: از دیگر سرفصل‌های حمایتی کمیته امداد در سال گذشته تامین کمک هزینه ازدواج برای دو هزار و ۴۰۴ مددجو در استان بوده است.

محسن رخصی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۱ هزار و ۳۵۶ نفر در استان از کمک‌های موردی و چهار هزار و ۷۵۶ نفر نیز از وام‌های قرض الحسنه حمایتی بهره‌مند شده اند، افزود: همچنین این نهاد در سال ۹۸ حق بیمه حدود هفت هزار مددجو در استان را برای بهره مندی از مزایای بازنشستگی و خدمات درمانی به سازمان تامین اجتماعی و صندوق روستاییان و عشایر واریز کرده است.

رخصی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات پیش روی خانواده‌های مددجو و مستاجر تامین اجاره منزل مسکونی است، گفت: در سال ۹۸ به دو هزار و ۵۵۴ خانوار مددجو در استان اجاره مسکن پرداخت شده است.

او به ارتقای شاخص‌های بهداشتی مادران و کودکان، حمایت از سالمندان و ارائه خدمات درمانی ویژه و تامین فراشیز‌های درمانی مددجویان اشاره و ادامه داد: در این مدت نیز ۱۱۱ هزار مددجو از خدمات درمانی ویژه و فرانشیزها، دو هزار و ۲۵ سالمند از خدمات ویژه حمایتی و هزینه نگهداری، هزار و ۶۳۵ بیمار خاص و صعب العلاج از خدمات ویژه درمانی و ۱۱ هزار و ۳۱۸ کودک و مادر باردار از سبد‌های معیشتی بهره‌مند شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع در سال ۹۸ بیش از ۲۷۱ میلیارد و ۳۰۵ میلیون تومان خدمات حمایتی به مددجویان تحت حمایت ارائه شده است، افزود: اعتبارات حمایتی کمیته امداد به منظور توانمندسازی خانوار‌های مددجو پرداخت می‌شود

رئیس کمیته امداد منطقه دو شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور بیش از هزار و ۵۱۰ بسته حمایتی و معیشتی بین مددجویان تحت حمایت در این منطقه توزیع شده، گفت: در تازه‌ترین مرحله از این کمک‌ها ۱۵۰ بسته شامل مواد ضدعفونی و بهداشتی به خانوار‌های مددجو اهدا شده است.

توزیع بیش از هزار و ۵۱۰ بسته حمایتی و معیشتی بین مددجویان

 سید مهدی حجازی، رئیس کمیته امداد منطقه دو شهرستان کرمانشاه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور بیش از هزار و ۵۱۰ بسته حمایتی و معیشتی بین مددجویان تحت حمایت در این منطقه توزیع شده است.

حجازی افزود: هزار و ۱۶۰ بسته شامل مواد ضدعفونی و بهداشتی و ۳۵۰ بسته شامل کمک نقدی ۳۰۰ هزار تومانی بوده است.

او ادامه داد: در تازه‌ترین مرحله از این کمک‌ها ۱۵۰ بسته شامل مواد ضدعفونی و بهداشتی به خانوار‌های مددجو اهدا شده است.

رئیس کمیته امداد منطقه دو شهرستان کرمانشاه افزود: ارزش این بسته‌های توزیع شده بیش از ۱۵ میلیون تومان بوده که با کمک خیران نیک اندیش تامین شده است.

حجازی گفت: امیدواریم همچنان خیران نیک اندیش با توجه به شرایط و وضعیت شهر کرمانشاه، در بحران پیش رو یاری رسان خانوار‌های نیازمند و محروم باشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار