مشاور امنیت ملی آمریکا: امیدواریم چین و روسیه قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را وتو نکنند

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه تلاش‌های این کشور علیه ایران ابراز امیدواری کرده که چین و روسیه قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را وتو نکنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا امروز چهارشنبه و در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت با وتوی چین و روسیه مواجه نشود.

او در پاسخ به سوالی که در این باره پرسیده شد، گفت: امیدواریم روسیه و چین این قطعنامه را وتو نکنند.

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کرده و از آن خواسته است تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند. تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر امسال منقضی خواهد شد.

تصویب این قطعنامه مستلزم کسب ۹ رای از ۱۵ رای شورای امنیت است. همچنین لازم است که انگلیس، چین، فرانسه یا روسیه آن را وتو نکنند. اما نشانه‌ها حاکی از آن است که پکن و مسکو به این قطعنامه رای منفی خواهند داد.


بیشتر بخوانید


تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر لغو خواهد شد و مقامات آمریکا تلاش گسترده‌ای را برای جلوگیری از لغو این تحریم‌ها در پیش گرفته‌اند.

ساعاتی پیش نیز مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در جریان نشست مطبوعاتی خود بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران شد.

پمپئو مدعی شد: «شورای امنیت برای جلوگیری از درگیری‌های بیشتر در منطقه باید تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.»

وزیر خارجه آمریکا با مطرح کردن این ادعا که ایران به محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل پایبند نیست، مدعی شد: «در صورت پایان این تحریم‌ها، ایران از تسلیحات خریداری شده در راستای اهداف صلح‌آمیز استفاده نخواهد کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
واقعا اگر وتو نکنن یعنی از پشت بهمون خنجر زدن و قابل اعتماد نیستن برای یک اتحاد طولانی مدت ...
آخرین اخبار