تولید یک میلیون نشاء صیفی توسط بانوان مرودشتی

مسئول اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت گلخانه‌ای نشا گوجه، فلفل و بادمجان توسط زنان عضو صندوق‌های اعتبارات خرد در مرودشت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، راضیه اسلام مهر گفت: زنان عضو صندوق اعتبارات خرد روستای بزمیان در مرودشت با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی و جذب اعتبار ۵۰۰ میلیون ریالی از صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی با احداث ۲۷ واحد گلخانه کوچک مقیاس به میزان ۶۰۰۰ متر مربع در مزارع کشاورزی، پشت بام و حیاط منازل خود به کشت نشا صیفی جات اقدام کرده‌اند.

او با بیان اینکه این گلخانه‌ها کاملا توسط بانوان عضو صندوق اداره می‌شوند، افزود: در این واحد‌های گلخانه‌ای به طور مستقیم برای ۳۰ نفرو به صورت غیر مستقیم برای بیش از ۱۵۰ نفر اشتغال زایی انجام شده است.

اسلام مهر بیان کرد: علی‌رغم کوچک بودن این گلخانه‌ها و محدودیت‌های موجود، نشاء‌های تولیدی از کیفیت بسیار بالایی برخورداراست که این امر نشان دهنده توانایی بالای بانوان عضو صندوق برای انجام این قبیل فعالیت‌هاست.

مسئول اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت هدف از ترویج و حمایت از این قبیل طرح‌ها را افزایش ظرفیت تولید با حداقل هزینه‌ها درراستای تحقق شعارجهش تولید عنوان کرد.

اسلام مهر با بیان اینکه صندوق‌های اعتبارات خرد، نقش مهمی در اشتغال زایی و بهبود وضعیت معیشتی خانوار‌های روستایی دارند، یادآور شد: تولید این نشاء‌ها درون گلخانه، علاوه بر اشتغال زایی و کسب درآمد صرفه جویی در مصرف آب را در پی دارد.

زنان روستایی عضواین صندوق‌ها از سال‌های گذشته تا کنون به خوبی توانسته‌اند درراستای برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی از جمله مصرف بهینه آب و تغیر الگوی کشت گام‌های موثری بردارند که این امر تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی این موضوع داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار