تکمیل زیر ساخت‌های کمپ گردشگری روستای گلابر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: اثر تاریخی چهل پله به دلیل هم‌جواری با کمپ‌های گردشگری گلابر نیازمندزیرساخت‌های گردشگری است.

 روستای گلابربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیر ارجمند گفت: کمپ گردشگری گلابر از سال ۱۳۸۶ احداث آن از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان آغاز شده است. این پروژه به دلیل احداث سد گلابر و سد مخزنی گلابر برای استراحت مسافرین احداث شده است.

ارجمند افزود: کف سازی پیاده راه اطراف چهل پله گلابر، رنگ آمیزی نردهها، تعمیرآلاچیق و استحکام بخشی در گلابر انجام می‌شود و باید از این ظرفیت برای افزایش گردشگران در این منطقه استفاده شود.

او خاطرنشان کرد: توجه به صنعت گردشگری باعث توسعه اقتصادی می‌شود و اشتغال پایدار را به دنبال دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تصریح کرد: در واقع روستای تاریخی گلابر به علت دارا بودن آثار تاریخی و طبیعی، به‌عنوان روستای هدف گردشگری در نظر گرفته شده است. در این روستا آثاری از جمله قلعه زیبایی در بالای کوه مشرف بر روستا دیده می‌شود. همچنین در دامنه غربی این ارتفاعات، تل تاریخی مسجد جامع گلابر واقع است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

روستای گلابر در ۵۲ کیلومتری جنوب زنجان واقع شده است، این روستا طبق تقسیمات جغرافیایی در بخش مرکزی و دهستان گلابر واقع شده است. ۴۰ پله ساسانی با توجه به کاوش‌های صورت گرفته قدمت آن بیش از ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد، جزیره‌ای در وسط سد، منظره چشم نواز سد گلابر، مسجد قدیمی گلابر و طبیعت زیبای آن از چشم انداز‌های این روستا محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.