تخصیص ۵۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به اصناف آسیب دیده از کرونا

۵۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به اصناف آسیب دیده از کرونا در استان چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدرضا رئیسی مدیرکل امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای کمک به اصناف آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، ۵۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به این استان اختصاص یافت.

او افزود: ۱۴ رشته در استان شامل رستوران ها، مراکز اقامتی و گردشگری، حمل و نقل درون و برون شهری، دفاتر خدمات مسافربری، تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، توزیع آجیل و خشکبار و قنادی، باشگاه‌های ورزشی و تفریحی، مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی، هنری و رسانه ای، مراکز توزیع و فروش صنایع دستی، آزمایشگاه ها، سالن‌های زیبایی، گرمابه‌ها و مرغداری‌ها از جمله این اصناف آسیب دیده است.


بیشتر بخوانید


رئیسی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات با سود ۱۲ درصد و با تنفس از مهر ۹۹ و با اقساط ۲۴ ماهه آغاز می‌شود.

او ادامه داد: در این طرح به کارگاه‌های آسیب دیده به ازای هر کارگر بیمه شده تأمین اجتماعی، ۱۲ میلیون تومان تسهیلات، به حساب کارفرما واریز می‌شود و برای کارگاه‌هایی که با دستور ستاد کرونا تعطیل شده اند، به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان تهسیلات پرداخت خواهد شد.

رئیسی گفت: به رانندگان و سایر واحد‌های صنفی خویش فرمایی نیز که ثبت نام آن‌ها در سامانه کارا تأیید شده باشد نیز تسهیلات شش میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

او افزود: افرادی که از سامانه کارا برای آن‌ها پیامک ارسال شده به مدت یک هفته فرصت دارند تا به بانک‌های عامل مراجعه کرده و تشکیل پرونده بدهند و بانک‌ها بایستی تا پایان مرداد تسهیلات را به حساب متقاضیان واریز کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.