توسعه گلخانه‌ها یکی از محور‌های اقتصاد مقاومتی است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه گلخانه‌ها یکی از محور‌های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری با تأکید بر اینکه تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی و عشایری یک ظرفیت بزرگ برای کاهش نرخ بیکاری است اظهار داشت: از این ظرفیت می‌توان در ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در تقویت و توسعه گردشگری، ایجاد مشاغل فناورانه و ... استفاده کرد.

او افزود: توسعه بوم گردی و گلخانه‌ها راه نجات و برون رفت از مشکلات اقتصادی استان است و موجب افزایش اشتغال، رونق کسب و کار و صادرات در چهارمحال و بختیاری می‌شود.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: احداث گلخانه‌ها در اراضی و مراتع بلاتکلیف موجب مقاوم شدن اقتصاد، ایجاد اشتغال و تعیین تکلیف این اراضی می‌شود، همچنین راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز موجب رونق در بخش کشاورزی خواهد شد.


او ادامه داد: گلخانه‌ها می‌توانند به فضایی برای افزایش ورود گردشگر نیز تبدیل شوند و با توجه به نیاز به آب و فضای کمتر نسبت به زمین‌های کشاورزی می‌توانند بسیار درآمدزا هم باشند.

عباسی گفت: توسعه گلخانه‌ها باید هدفدار باشد و تا پایان امسال برای افزایش مساحت گلخانه‌ها هدفی مشخص گردد.

او افزود: مجموعه استانداری چهارمحال و بختیاری به طور ویژه برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای آماده هر گونه همکاری از جمله اعطای تسهیلات و تأمین بخشی از یارانه است و تمامی فرمانداران نیز باید کمک حال متولیان ایجاد و توسعه این طرح باشند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.