خرید تضمینی گندم و کلزا از کشاورزان هریس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هریس از اعلام آمادگی برای خرید تضمینی محصولات گندم و کلزای کشاورزان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، پرتوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هریس در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان هریس گفت: برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی و کمک به کشاورزان مراکز خرید این شهرستان آماده خرید تضمینی گندم و کلزا با پرداخت به موقع بهای این محصولات هستند.

او در ادامه توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای را جزو اولویت‌های شهرستان هریس عنوان کرد و افزود: از سرمایه گذارانی که بخواهند در زمینه توسعه، کاشت و ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای در این شهرستان سرمایه گذاری کنند، حمایت می‌شود.

 پرتوی مصرف بهینه و اصولی منابع آب را از جمله خصوصیات مثبت در توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای دانست و  گفت: برای رفع مشکلات مجتمع‌های گلخانه‌ای این شهرستان از جمله تامین سوخت مورد نیاز نیز اقدامات عملی انجام خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی هریس از احداث اولین گلخانه کوچک مقیاس با مساحت ۸۵۰ متر مربع در روستای مرکید بخش خواجه خبر داد و افزود: این گلخانه با هدف افزایش تولید در محیط‌های کنترل شده و افزایش بهره‌وری از زمین‌های خرد و کوچک کشاورزی برای کشت سبزی و صیفی احداث شده است.

او گفت: امیدواریم در آغاز سال زراعی جدید با پرداخت تسهیلات کاشت و تهیه به موقع نهاده‌های کاشت (بذراصلاح شده)سالی پربار داشته باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.