اجرای طرح جنگل کاری اقتصادی با بهره مندی از ظرفیت ۴ شهرستان استان زنجان

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: برای اجرای طرح جنگل کاری اقتصادی علاوه بر طارم می توان از ظرفیت شهرستان های ماهنشان، سلطانیه و خرمدره نیز استفاده کرد.

 طرح جنگل کاریبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،خلیل آقاجانلو مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در جلسه شورای هماهنگی مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به این که امسال با عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است گفت: اجرای طرح ۹ در ۹۹ که امسال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تدوین و به استان‌ها ابلاغ کرده گامی موثر در رسیدن به این امر مهم می‌باشد.

او با بیان این که در این طرح ۹ محور کاری تدوین شده که استان‌ها اقدامات خود را بر اساس این محور‌ها پایه ریزی می‌کنند افزود: توسعه دولت الکترونیک، توسعه زراعت چوب و ساماندهی بهره برداری محصولات فرعی جنگلی و مرتعی، مدیریت و بهره برداری از مراتع، ارتقا پوشش حفاظتی، توسعه و تقویت صندوق‌های منابع طبیعی، ذخیره گاه‌های جنگلی، تعیین و تکلیف مدیریت پارک‌های جنگلی، کاداستر اراضی ملی و اخذ حقوق دولتی و منابع اعتباری جزو این ۹ محور به شمار می‌روند.

آقاجانلو در ادامه خاطر نشان کرد: برای اجرای طرح جنگل کاری اقتصادی علاوه بر شهرستان طارم می‌توان از ظرفیت شهرستان‌های ماهنشان، سلطانیه و خرمدره نیز استفاده نمود.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تاکید کرد: شناسایی پساب‌های شهرستان‌ها برای اجرای طرح زارعت چوب مهمترین کاری است که روسای ادارت منابع طبیعی شهرستان‌ها باید به آن متمرکز شوند چرا که استفاده از پساب برای کشاورزی توصیه نشده این در حالی است که بهره مندی از پتانسیل پساب به منظور زراعت چوب می‌تواند موثر باشد.

او خاطر نشان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان آمادگی و همکاری خود را جهت استفاده از این ظرفیت اعلام می‌دارد.

این مقام مسئول به حوزه آبخیزداری نیز اشاره کرد و گفت: با تصویب اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی برای عملیاتی کردن طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری باید فرصت را غنیمت شمرده و روند اجرای این پروژه‌ها را هر چه زودتر کلید زد.

آقاجانلو همچنین اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری تمامی شهرستان‌های استان زنجان را ضروری برشمرد.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.