تولید اتانول طبی در کارخانه الکل رازی خوزستان

مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی از تولید روزانه بین ۱۰۵ تا ۱۰۸ هزار لیتر اتانول طبی در این شرکت برای تامین نیاز ۳۱ استان کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی احتشامی مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی گفت: شرکت خمیرمایه و الکل در حال حاضر روزانه بین ۱۰۵ تا ۱۰۸ هزار لیتر اتانول تولید می‌شود که با تلاش و همت کارکنان نیاز ۳۱ استان کشور را تامین می کند.

او با بیان اینکه در طول ۲ ماه ۱۶ میلیون لیتر نیاز بازار کل کشور به اتانول از سوی این شرکت تامین شد افزود: تولید و توزیع این میزان اتانول طبی در کشور یک رکورد محسوب می‌شود که در شرکت خمیرمایه و الکل رازی به ثبت رسید.

احتشامی بیان داشت: روند افزایش دما ممکن است موانعی در مسیر تولید اتانول طبی کارخانه ایجاد کند، اما تلاش می‌شود تا این موضوع رفع و مانع جدی برای خط تولید محسوب نشود و با هماهنگی که بین وزارتخانه‌های بهداشت، صمت و ستاد ملی و استانی کرونا صورت گرفته، نیاز اتانول شرکت‌های تولید کننده مواد بهداشتی، ضدعفونی و بخش بیمارستانی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی گفت: شرکت خمیرمایه و الکل رازی به عنوان تولید کننده علاوه بر رعایت قیمت مصوب، با توافق‌هایی که صورت می‌گیرد این محصول را ۱۵ تا ۲۰ درصد پایین‌تر از قیمت مصوب در بازار عرضه می‌کند و الکل‌های طبی تولیدی این کارخانه در بطری‌های یک و ۵ لیتری ارائه می‌شود.

این مقام مسئول تصریح‌ کرد: محصول اتانول تولیدی این کارخانه متقاضیان خارجی متعددی دارد که در صورت رفع ممنوعیت صادرات، بخشی از نیاز تجارت خارجی به این ماده ضدعفونی کننده تامین خواهد شد و پیشرفت فیزیکی خط  دیگر تولید اتانول تاکنون به ۳۵ درصد رسیده که به‌دلیل تحریم‌های اعمال شده، تکمیل آن با مشکلاتی همراه است.

او ادامه داد: با توجه به همه ضوابطی که در کشور جاری است تلاش‌های زیادی در زمینه بازارسازی و بازاریابی محصولات این کارخانه و دیکر کالا‌های تولیدی داخل صورت گرفت و راه‌اندازی نخستین کارخانه تولید گاز بایو دی اکسید کربن کشور در شرکت خمیرمایه و الکل رازی به تازگی آغاز شده که به عنوان یک طرح زیست محیطی، CO ۲ حاصل از خطوط تولید جمع‌آوری و سپس برای استفاده در صنایع غذایی و همچنین تجهیزات اطفای حریق به بازار داخل عرضه می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.