مکرون از نتانیاهو خواست تا طرح الحاق را کنار بگذارد

رئیس‌جمهور فرانسه از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا از تصمیم غیرقانونی الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی منصرف شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ الیزه امروز در بیانیه‌ای از درخواست امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای کنار گذاشتن تصمیم این رژیم به الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی خبر داد.

بر اساس این بیانیه، «مکرون به نتانیاهو یادآوری کرده فرانسه متعهد به صلح در خاورمیانه است و از او خواست تا از انجام هر اقدامی برای الحاق اراضی فلسطینی‌ها اجتناب کند.»

کاخ الیزه اعلام کرد: «مکرون تاکید کرد که چنین اقدامی مخالف قوانین بین‌المللی است و احتمال دستیابی به راهکار دو دولتی و همچنین ایجاد صلح پایدار و عادلانه بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را به خطر خواهد انداخت.»

رژیم صهیونیستی پیش از این تاریخ یکم ژوئیه را روز اجرای طرح الحاق اعلام کرده بود. کارشناسان دلیل ارائه این طرح را انحراف توجهات از پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دانسته‌اند.

پیشتر نیز بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی در این باره گفته است الحاق کرانه باختری پیشرفت‌هایی را که رژیم صهیونیستی در بهبود روابط با اعراب و جهان اسلام ایجاد کرده است، به خطر می‌اندازد.

یک دیپلمات اماراتی نیز با انتشار مطلبی به طرح الحاق اعتراض کرد و تاکید کرد به طور قطع این اقدام به تمایلات رژیم صهیونیستی برای داشتن بهترین روابط با جهان عرب و امارات پایان خواهد داد.

همچنین سه‌شنبه گذشته، وزرای خارجه مصر، فرانسه، آلمان و اردن در واکنش به طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری اعلام کردند مخالف هرگونه تغییرات در مرز‌های سال ۱۹۶۷ هستند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار