برای نخستین بار در خراسان جنوبی

برداشت بذر پیاز مرغوب از مزارع شهرستان خوسف

برای نخستین بار در خراسان جنوبی بذر پیاز در ۴ هکتار از مزارع شهرستان خوسف تولید و روانه بازار مصرف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، آقای قنبر شکوه از بهره برداران موفق شهرستان خوسف امسال در ۴ هکتار از مزارع خود اقدام به کشت بذر پیاز کرده که به دلیل سازگاری با آب و هوای منطقه، بذر مرغوبی را تولید کرده است.

این بهره بردار موفق گفت: پارسال در یک هکتار از مزارع دشت ماژان ۱ تن و ۲۰۰ کیلوگرم بذر پیاز برداشت کردم که به دلیل مرغوبیت بالا، امسال ۴ هکتار را زیر کشت بذر برده ام.

استان‌های اصفهان و خراسان رضوی، مشتری بذر پیاز

کیفیت و مرغوبیت بالای بذر پیاز شهرستان خوسف باعث شده که استان‌های اصفهان و خراسان رضوی، مشتری این بذر‌ها باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، می‌گوید: بذر پیاز کشت شده در منطقه جلگه ماژان شهرستان خوسف، چون سطح سبز عالی دارد طرفداران زیادی هم برای خرید در سایر استان‌ها دارد که از این بذر مرغوب استفاده می‌کنند.


  • بیشتر بخوانید

 پیش بینی تولید ۲۳۰ تن نخود در خراسان جنوبی


اکبری بیان کرد: برای توسعه بذر نهال در استان، کشاورزان را به موسسه تحقیقات بذر و نهال معرفی می‌کنیم تا کارشناسان این موسسه، بذر استانداردی را معرفی کنند که هم در منطقه و هم بقیه استان‌ها کاشته شود.

او با بیان اینکه خراسان جنوبی و بیشتر استان‌های کشور با کم آبی مواجه هستند افزود: تشویق کشاورزان به استفاده از بذر‌های کم آب خواه می‌تواند راهکار موثری برای مدیریت مصرف آب و افزایش تولیدات کشاورزی باشد که سود آوری خوبی راهم برای کشاورزان به دنبال دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.