وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با اشاره به تلاش وقیحانه برخی کشور‌های عربی برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو اعلام کرد روابط این رژیم با این کشورها ربطی به قضیه صلح با فلسطینیان ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، ایلی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه این رژیم مطمئن است که همگرایی‌اش با جهان عرب قوی‌تر خواهد شد، تاکید کرد که روابط رژیم صهیونیستی با جهان عرب مبتنی بر صلح با فلسطینیان نیست و ربطی به این قضیه ندارد.

وی افزود: حتی اگر چشم انداز راه حل مسالمت آمیز با فلسطینی‌ها بیش از هر زمان دیگری دور از دسترس باشد، اسرائیل مطمئن است که همگرایی با جهان عرب قویتر خواهد شد.

کوهن مدعی شد: موضوع مشخص در خاورمیانه، تهدیدی است که از سوی ایران ایجاد می‌شود.

وی همچنین مدعی شد: شماری از کشور‌های عربی آرزوی «رهبری و نوآوری» در اسرائیل را دارند، زیرا در زمینه فناوری‌های پیشرفته به ثبات رسیده است.

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی افزود: باید دانست که اهمیت نفت و گاز در حال کاهش است در حالی که اهمیت فناوری رو به ازدیاد است بنابراین عربستان، امارات متحده عربی و کشور‌های دیگری به همکاری با اسرائیل اهمیت می‌دهند، زیرا این موضوع یک مسئله مشترک المنافع است.

وی درباره طرح  اشغالگرانه الحاق گفت: اسرائیل در نظر دارد طرح خود برای اجرای حاکمیت خود بر بخش‌هایی از کرانه باختری را در سایه شیوع ویروس کرونا در جهان به پیش ببرد تا از دوره زمانی پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استفاده کند، زیرا پس از آن نمی‌توان به حمایت واشنگتن از این طرح اطمینان حاصل کرد.

این اظهارات در پی ان مطرح می‌شود که توافق اولیه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح موسوم به معامله قرن و الحاق ۳۰ درصد از کرانه باختری به اراضی اشغالی در ابتدای ماه میلادی جاری به تعویق افتاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار