سرپرست وزارت صمت:

استفاده از ظرفیت‌های مرز سبب توسعه سیستان و بلوچستان می‌شود

مدرس خیابانی گفت: استفاده از ظرفیت‌های مرز نظیر بازارچه‌ها و گذر‌های مرزی ریمدان، پیشین، توسعه استان را به دنبال دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس‌خیابانی سرپرست وزارت صمت در گفتگو با خبرنگاران در بندرچابهار اظهار داشت: استفاده از گذرگاه‌های مرزی و ظرفیت دریا می‌تواند این استان را متحول و به صادرات و واردات رونق بخشد.

او  گفت: مرز رسمی ریمدان در محدوده چابهار و دشتیاری می‌تواند با تامین زیرساخت‌ها یکی از مکان‌های مهم تجارت و رونق اقتصادی باشد و در شرایط تحریمی بهترین فرصت برای توسعه روابط بین ۲ کشور ایران و پاکستان است.

او افزود: سیستان وبلوچستان در زمینه اکتشافات و توسعه مواد معدنی و صنایع ظرفیت خوبی دارد که در این باره تفاهمنامه‌هایی امضا شده تا کار‌ها تسریع شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز عملیات اجرایی تایر زابل خبر داد و گفت با مشارکت بخش خصوصی می‌توان تولیدی‌ها را رونق و حمایت دولت، می‌تواند آنان را به خوبی به چرخه تولید بازگرداند.

او  به اجرای فاز دوم طرح بافت بلوچ ایرانشهر اشاره و خاطرنشان کرد: کشت پنبه در ایرانشهر و توجه به زنجیره تولید پارچه در این کارخانه می‌تواند تحولات خوبی ایجاد کند.

او ساخت مخازن روغن در بندر چابهار را برای تخلیه کشتی‌های حامل روغن مهم ارزیابی کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های بندرچابهار برای ورود کالا‌های اساسی استفاده کرد تا مشکلات در این زمینه مرتفع و کمبودی نداشته باشیم.

استاندار سیستان وبلوچستان نیز گفت: تمام موانع و مشکلات پیش روی تولید را مرتفع و از هیچ کوششی مسوولان برای حمایت از اشتغال و تولید دریغ نخواهند کرد.

احمد علی موهبتی از سفر سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان قدردانی کرد و افزود: همدلی برای حل مشکلات در این استان سبب شده تا کار‌ها بخوبی دنبال و پیگیری شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار