کرملین: تنها راه‌کار ممکن برای حل بحران لیبی، استقرار صلح است

سخنگوی کرملین اعلام کرد که از نظر روسیه تنها راه‌کاری که می‌تواند بحران لیبی را حل کند، استقرار صلح در این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز جمعه از برگزاری نشستی میان ولادیمر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و اعضای شورای امنیت این کشور خبر داد.

پسکوف در رابطه با مسائل مطرح شده در این نشست، تاکید کرد: «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با اعضای شورای امنیت درباره موضوع لیبی و اوکراین صحبت کرده است».

پسکوف گفت: «در این نشست، همچنین بر موضوع لیبی و حل‌وفصل مسالمت‌آمیز مسائل به عنوان تنها راه‌کار ممکن تاکید شد». در حالی که سازمان ملل از کشورهای درگیر در لیبی خواسته آتش درگیری‌ها در این کشور را شعله‌ور نکنند، کشورهای ترکیه، مصر، عربستان، امارات و برخی دیگر از کشورهای غربی بحران لیبی را پیچید‌تر می‌کنند. کشورهای مذکور ضمن نادیده گرفتن تحریم تسلیحاتی لیبی، حضور پررنگی در این کشور دارند. 

سخنگوی کرملین همچنین افسوس و ناراحتی مسکو را از عدم وجود پویایی لازم در حل بحران در جنوب شرقی اوکراین ابراز کرد. پسکوف در ادامه کی‌اف را به نقض مفاد توافق‌های مینسک و پاریس متهم کرد.

بر اساس توافقنامه مینسک، اوکراین باید سازوکار قانونی برای اعلام وضعیت در مناطق «لوگانسک» و «دونتسک» را تدارک ببیند. کی‌اف باید امکان برگزاری همه‌پرسی در این مناطق را به منظور تعیین آینده سیاسی را فراهم کند. در پی درگیری‌های داخلی در اوکراین، بیش از ۲۶۰ هزار نفر از شهروندان این کشور بر اثر درگیری‌های خونین مسکن خود را از دست داده و آواره شدند، در این بین بیش از ۸۱۴ هزار اوکراینی هم برای حفاظت از جان خود به روسیه پناهنده شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار