لاوروف: پشت پرده ادعای ارتباط روسیه با طالبان، مسائل داخلی آمریکا است

وزیر خارجه روسیه روز جمعه ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره رشوه روسیه به طالبان برای کشتار نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اینترفکس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در خصوص ادعای مطرح شده در رسانه های آمریکایی مبنی بر دستور مستقیم روسیه به طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان، واکنش نشان داد.

لاوروف ضمن رد کامل این ادعا، تصریح کرد که فضای داخلی سیاسی آمریکا و همچنین دعواهای حزبی در این کشور منجر به انتشار چنین اخبار کذبی می‌شود. 


بیشتر بخوانید


دموکرات‌ها و رسانه‌های وابسته به این طیف سیاسی در آمریکا از همان ابتدا دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، وی را به ارتباط با روسیه محکوم کردند. در جدی‌ترین مورد از اتهامات، دخالت مستقیم پوتین در انتخابات گذشته ریاست جمهوری آمریکا و کمک به ترامپ مطرح شده بود. 

در تازه‌ترین اتهام‌زنی علیه دولت آمریکا، نیویورک‌تایمز چندی پیش و طی گزارشی اعلام کرد که اعضای طالبان در افغانستان به ازای دریافت مبالغ مالی از روسیه، اقدام به کشتار نظامیان آمریکایی می‌کنند. در این گزارش همچنین آمده است که این موضوع به اطلاع دونالد ترامپ رسیده اما وی واکنش خاصی به آن نشان نمی‌دهد. 

دونالد ترامپ این گزارش را صریحا رد کرده و آن را دروغ رسانه‌های جعلی خوانده، اما کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا ضمن دعوت از مایک پمپئو تحقیقاتی را در این‌باره آغاز کرده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار