نماینده مردم نائین در مجلس:

مالیات سنگین بر سرمایه‌های راکد وضع شود

الهام آزاد گفت: سازوکارهایی مانند وضع مالیات بر سرمایه‌های راکد سبب می‌شود که نقدینگی کشور به سمت تولید هدایت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان،الهام آزاد نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدایت نقدینگی کشور به سمت تولید از مسائل قابل پیگیری برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است، اظهار داشت: این امر نباید در حد شعار باقی بماند و باید از سرمایه‌های راکد جلوگیری شود که برای نمونه مسکن یکی از آنهاست.

او خاطرنشان کرد: با ایجاد سازوکار‌هایی مانند مالیات سنگین بر چنین سرمایه‌هایی در واقع ابزار و اهرمی ایجاد می‌شود که کمتر به سمت سرمایه‌های راکد بروند و از سویی دیگر دریافت مالیات، منبع درآمدی برای دولت به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید:


نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این روش به صورت چند جانبه به کشور کمک می‌شود و منابع درآمدی و سرمایه در کشور به جریان می‌افتد.

او در خصوص قرارداد ۲۵ ساله با چین، گفت: این موضوع در حال بررسی است و مجلس شورای اسلامی از آن‌چیزی پیروی و حمایت می‌کند که به نفع کشور و ملت ایران باشد.

آزاد با اشاره به دیپلماسی اقتصادی به عنوان یکی از راه‌حل‌های رفع مشکلات اقصادی، اظهار داشت: یکی از مباحث مطرح شده در جلسه مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر امور خارجه، دیپلماسی اقتصادی بود که باید بر اساس آن، به سمت «تجارت بین المللی» پیش برویم و این امر بسیار می‌تواند در مشکلات کشورمان راهگشا باشد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.