معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم خبر داد؛

تشکیل هیئت خبرگان بانکی در استان قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم از تشکیل هیئت خبرگان بانکی در استان قم با دستور رئیس بانک مرکزی کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مهرداد غضنفری،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم عصر امروز در سی و پنجمین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به نقش جلسات استانی در تصمیم گیری‌های کلان استانی، اظهار کرد:برای تصمیم گیری جامع در جلسات حضور اعضای اصلی در شورا ضروری است.

او با اشاره به لزوم نقش آفرینی تمام بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در عرصه گردشگری، اضافه کرد: یکسان سازی فرآیند‌ها و تسهیل در ساز و کار تسهیلات اعطایی به واحد‌های تولیدی باید مورد توجه قرار گیرد.

غضنفری گفت: کارکرد‌ها و نقش بانک گردشگری به عنوان یک بانک تخصصی در حوزه گردشگری در استان مشخص شود و گزارشی از فعالیت‌های این بانک و تسهیلات پرداختی در حوزه گردشگری ارائه شود.

او با تاکید بر اهمیت ارائه طرح پیشنهادی برای تسهیلات ویژه واحد‌های گردشگری در تامین سرمایه در گردش، ادامه داد: در خصوص کمک به واحد‌های تولیدی باید به مصوبات کارگروه‌ها استناد شود و هرگونه اقدامی که منجر به اختلال در فرآیند واحد تولیدی شود غیرقابل قبول است.

معاون استاندار قم با اشاره به این که بخش عمده‌ای از واحد‌های تولید راکد بر اساس بدهی‌های بانکی قبلی است، عنوان کرد: طبق مصوبات کارگروه‌های استانی که مراحل قانونی لازم را نیز طی کرده است، بانک‌های عامل حق صدور اجرایی و تعطیلی واحد‌های تولیدی را ندارند.

غضنفری از تشکیل هیئت خبرگان بانکی درقم با دستور رئیس بانک مرکزی کشور خبر داد و گفت: اعضای این هیئت می‌توانند با کارشناسی و نظرات تخصصی در حوزه اقدامات بانکی، نقش مهمی در تصویب دستورالعمل‌های مناسب برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی ایفا کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار