تاکنون ۱۶۸ هزار تُن گندم در اصفهان برداشت شد

کارشناس زراعت گندم سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: تاکنون ۱۶۸ هزار تُن گندم از ۳۴ هزار هکتار مزارع مناطق معتدل و گرم استان برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهران توکلی کارشناس زراعت گندم سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: این مزارع بیشتر در شهرستان‌های اصفهان، برخوار، شاهین شهر و میمه و شهرضا قرار دارند و روند برداشت در مناطق سردسیر استان در غرب استان تا اوایل شهریور ادامه خواهد داشت.

او میزان برداشت امسال گندم را با سال قبل یکسان برشمرد و ادامه داد: البته با توجه به اینکه دوره‌های آبیاری کشت امسال در مقایسه با کشت سال گذشته در بصورت منظم‌تری بود، سبب شد گندم فعلی از کیفیت بهتری برخوردار باشد.


بیشتر بخوانید:



کارشناس زراعت گندم سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه حدود ۶۰ هزار هکتار کشت آبی و ۱۸ هزار هکتار دیم این محصول در استان وجود دارد، اضافه کرد: امسال پیش بینی می‌شود در مجموع ۲۹۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان در این پیوند گفت: این اداره‌کل تاکنون موفق به خرید ۳۷ هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان استان به ارزش ۹۳.۹ میلیارد تومان شده است.

محمود ابراهیمی اضافه کرد: خرید از اوایل خرداد ماه سال جاری در مناطق شرقی شروع شد و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

او خاطرنشان کرد: این مقدار گندم توسط افزون بر سه هزار کشاورز طی ۶ هزار و ۸۲۸ محموله به مراکز خرید دولتی در مدت ۳۷ روز تحویل و به طور متوسط روزانه یک هزار تن گندم تحویل مراکز دولتی شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان متوسط قیمت هر کیلوگرم گندم خرید تضمینی را ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود مبلغ ۱۳.۴ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران استان پرداخت شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه کشاورزان استان اصفهان می‌توانند محصول خود را به ۳۹ مرکز تعاونی روستایی به عنوان مباشر و ۲ سیلوی دولتی و ۹ کارخانه آردسازی تحویل دهند، اظهارداشت: تمامی گندمکارانی که قصد تحویل محموله‌های خود به دولت را دارند ابتدا باید به سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی مراجعه و نسبت به تعیین و ثبت میزان سهمیه گندم خود اقدام کنند.

استان اصفهان با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل پنج درصد از مساحت استان، ۳.۹ درصد از اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده و با دارا بودن شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.