آغاز عملیات ارتش عراق در استان دیاله و نوار مرزی با ایران

معاون فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد مرحله چهارم عملیات «ابطال العراق» با هدف پاکسازی استان دیاله و نوار مرزی با ایران از لوث وجود عناصر تروریستی داعش آغاز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موازین نیوز، عبد الامیر کامل الشمری، معاون فرمانده عملیات مشترک عراق، امروز (شنبه) از آغاز عملیات پاکسازی و پیگرد عناصر تروریستی داعش در استان دیاله و نوار مرزی ایران خبر داد.

وی درباره این عملیات گفت: صبح امروز مرحله چهارم عملیات «ابطال العراق» با هدف پیگرد بقایای عناصر تروریستی، برقراری امنیت و ثبات در استان دیالی به اضافه پاکسازی و بازرسی نوار مرزی با جمهوری اسلامی ایران و ورود به عملیات ویژه در مناطقی که عناصر داعش از آن برای اجرای عملیات تروریستی و پناه گرفتن استفاده می‌کنند یعنی مناطق حد فاصل میان نیرو‌های فدرال و نیرو‌های پیشمرگه آغاز شد.

الشمری در ادامه اعلام کرد: این عملیات به دستور «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح، و با نظارت فرماندهی عملیات مشترک آغاز شده است.

معاون فرمانده عملیات مشترک عراق افزود: هدف این عملیات پاکسازی مساحتی بالغ بر ۱۷۶۸۵ کیلومتر مربع است که در این عملیات گروه‌هایی از نیروی زمینی، فرماندهی عملیات دیالی، عملیات صلاح الدین، عملیات سامراء، پلیس فدرال، نیرو‌های واکنش سریع، نیرو‌های الحشدالشعبی، دو تیپ از نیرو‌های ویژه، تیپ هشتم نیرو‌های مرزی، فرماندهی عملیات ویژه دوم، هنگ مبارزه با تروریسم سلیمانیه، فرماندهی پلیس استان دیالی با پشتیبانی هوایی ارتش، نیرو‌های هوایی و جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی مشارکت دارند.

الشمری تاکید کرد که این عملیات اهداف مهم و ویژه‌ای دارد که در عملیات‌هایی ویژه اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار