اسپر خواستار پایان یافتن افشای اطلاعات نظامی شد

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به ادعا‌های اخیر درباره کمک مالی روسیه به طالبان برای کشتن نیرو‌های آمریکایی گفت که باید افشاگری اطلاعات نظامی متوقف شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی استارز اند استرایپز، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا، خطاب به سیاستمداران و قانونگذران آمریکا گفت آژانس اطلاعاتی پنتاگون گزارشی را که به تازگی مبنی بر کمک مالی روسیه به طالبان برای کشتن نیرو‌های آمریکایی افشا شده، تایید نکرده است.

او در ادامه با بیان آنکه فرماندهان نظامی آمریکا این گزارش را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده‌اند که این گزارش از سازمان‌های اطلاعاتی دفاعی درز نکرده است، افزود: «هیچ آژانس اطلاعاتی قادر نبود این گزارش را تأیید کند. فرماندهان تمامی گزارش‌ها را بدون توجه به میزان اعتبارشان بررسی می‌کنند. من این اطمینان را به شما می‌دهم، زیرا با فرماندهان حاضر در افغانستان نیز گفتگو داشته‌ایم.»

همچنین اسپر گفت پنتاگون در حال تحقیق درباره مواردی از «افشاگری مخرب» اطلاعات مانند افشای برنامه احتمالی درباره روسیه، است که تا سال ۲۰۲۰ ادامه داشته و بیان کرد: «با نیروی زیادی به بررسی چنین افشاگری‌هایی از درون وزرات دفاع هستیم. این مسئله‌ای است که باید کنترل شود و اتفاق بدی است. این کار‌های غیرقانونی باید متوقف شوند.»


بیشتر بخوانید


پیش از این روزنامه  نیویورک تایمز به نقل از سه مقام آگاه مدعی شده بود، مقام‌های آمریکایی به رهگیری داده‌های الکترونیکی پرداختند که نشان می‌دهند یک سری انتقال پول‌های هنگفت از یک حساب بانکی تحت کنترل آژانس اطلاعات نظامی روسیه به یک حساب مرتبط با طالبان صورت گرفته و این سند و مدرکی در پشتیبانی از ارزیابی آن‌ها در خصوص پیشنهاد محرمانه اعطای جوایز از سوی روسیه به خاطر کشتن سربازان آمریکایی است.

سخنگوی کاخ سفید و رئیس‌جمهور آمریکا هر دو این موضوع را رد کردند. ترامپ گفت نه او و نه معاونش، مایک پنس، چیزی در این مورد نمی‌دانند و اطلاعاتی به آن‌ها داده نشده است.

اما خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با استناد به منابع ناشناسی گزارش داده است که مقامات ارشد کاخ سفید از این اطلاعات طبقه‌بندی شده مبنی بر این که روسیه در اوایل ۲۰۱۹ برای قتل سربازان آمریکایی رشوه داده است آگاه بودند. این منابع به آسوشیتدپرس گفتند دستکم در یکی از گزارش‌های روزانه ترامپ در اوایل بهار این موضوع آمده است. به گفته این منابع، جان بولتون، مشاور امنیت ملی در آن زمان، به همکارانش گفته بود که ترامپ را در جریان این موضوع قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار