نگرانی صهیونیست‌ها از عدم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران

یک دیپلمات صهیونیست در آمریکا درباره عدم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در سازمان ملل در ماه اکتبر هشدار داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دیپلمات ارشد کنسولگری رژیم صهیونیستی در نیویورک در خصوص عدم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران هشدار داد.

معاون کنسولگری رژیم صهیونیستی در نیویورک در حساب توئیتری خود مدعی شد: رژیم ایران در نتیجه برجام میلیارد‌ها دلار دریافت کرد تا به تامین مالی جنگ‌ها و تجهیز تسلیحاتی شبه نظامیان نیابتی خود در سراسر خاورمیانه از جمله در سوریه، لبنان، یمن و عراق بپردازد. حال یک ایران بدون تحریم تسلیحاتی را تصور کنید.

این مقام صهیونیست در حالی مدعی جنگ افروزی ایران در خاورمیانه است که رژیم متبوع وی با اشغال سرزمین فلسطینیان، حکومتی جعلی را در اراضی اشغالی تشکیل داده و از دست درازی به سرزمین‌های فلسطین خودداری نمی‌کند.

کلی کرافت، سفیر آمریکا در سازمان ملل، اخیرا اعلام کرد که وی پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را با روسیه به اشتراک گذاشته است. بر اساس این پیش‌نویس، تحریم تسلیحاتی علیه ایران به طور نامحدود تمدید خواهد شد.

تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر (مهر) امسال منقضی خواهد شد. تصویب این قطعنامه مستلزم کسب ۹ رای از ۱۵ رای شورای امنیت است. همچنین لازم است که انگلیس، چین، فرانسه یا روسیه آن را وتو نکنند. اما نشانه‌ها حاکی از آن است که پکن و مسکو به این قطعنامه رای منفی خواهند داد. مقامات چین و روسیه پیش از این بار‌ها بر مخالفت خود با این قطعنامه و تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرده‌اند.

تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر لغو خواهد شد و مقامات آمریکا در ماه‌های اخیر تلاش گسترده‌ای را برای جلوگیری از لغو این تحریم‌ها در پیش گرفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار