بیش از هزارو ۵۰۰ باکس آب معدنی فاسد در سنندج ضبط و امحاء شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از کشف و معدوم سازی هزارو ۵۶۰ باکس آب معدنی تاریخ مصرف گذشته در سنندج خبر داد.

آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: طی سه روز گذشته اکیپ‌های گشت مشترک نظارتی و بازرسی بر اماکن تهیه، توزیع و عرضه مواد غذائی آشامیدنی از سطح شهر سنندج، یک هزار و ۵۶۰ موفق باکس آب معدنی تاریخ مصرف گذشته را کشف و امحاء کردند.

او در ادامه افزود: در مدت زمان یاد شده کارشناسان نظارتی از ۷۸ مکان و مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذائی، بهداشتی و آشامیدنی بازدید نموده که تعداد ۱۵ مکان اخطاریه ۲۴ ساعته دریافت نموده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طی این بازدید‌ها ۳۶ مورد اخطاریه بهداشتی تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری صادر، یک نانوایی و یک باب قلیان‌سرا پلمپ شد.

فلاحی تصریح کرد: طی این مدت زمان ۱۸ مورد نمونه برداری از آب اشامیدنی شهری، ۲۹ مورد آب روستائی و تست کلر باقیمانده آب شرب، بازرسی مشترک از مزارع، نمونه برداری از آب مصرفی سبزی کاری، سیفی کاری وخبازی‌ها انجام شده و پنج مورد صدور صلاحیت بهداشتی و یک مورد پیگیری شکایات مردمی صورت گرفته است.

او با بیان اینکه در ادامه روند بازدید و آموزش اصناف، ارائه آموزش و تذکر به مدیریت این دو بخش در خصوص گندزدایی مرتب سالن اصلی و محوطه ترمینال، تهیه و نصب پوستر در سالن و ایجاد فاصله اجتماعی پرسنل، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا در خصوص کارکنان اداری آن‌ها انجام شده است.

به گفته مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، طی این بازرسی‌ها به ۲۹ صنف مختلف شامل پمپ بنزین، رستوران‌های بین راهی مسیر دیواندره، آرایشگاه‌های مردانه، خبازی، سوپرمارکت و اغذیه فروشی‌ها آموزش‌های لازم در خصوص رعایت صددرصدی پروتکل‌های بهداشتی و رعایت موازین جهت حفظ سلامت شهروندان به متصدیان و مسئولین مراکز مربوطه ارائه شده است.

فلاحی خاطر نشان کرد: با توجه به حساسیت مراکز نمونه گیری ۱۶ ساعته بازدید از این مراکز و نظارت بر گندزدایی انجام گرفته و همچنین نظارت کارشناسان این مرکز بر دفن اجساد بیماران کرونایی طبق پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان بهشت محمدی و در صورت اعزام اموات به شهرستان‌های دیگر استان و روستا‌های طبق موازین بهداشتی صورت می‌پذیرد.

او با بیان اینکه طی سه روز گذشته، هفت هزار و یک مورد غربالگری از نظر کرونا شهروندان سنندجی نیز صورت پذیرفته است، افزود: در همین راستا تعداد ۲۵۴ نفر که تماس اولیه با فرد مثبت و ۲۳۹ نفر که تماس ثانویه داشته‌اند تحت قرنطینه و پیگیری از نظر علایم قرار گرفتند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعداد ۱۲۰ نمونه تست کرونا از مراجعین در مراکز سرپایی ۱۶ ساعته سنندج صورت گرفته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.