آغاز فاز چهارم پروژه فیبر نوری شیراز

عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر ضرورت مرمت مسیر‌های حفاری‌شده اجرای پروژه فیبر نوری در شهر، گفت: فاز چهارم پروژه فیبر نوری شیراز با همکاری و نظارت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری از هفته جاری آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  لیلا دودمان با اشاره به سی و چهارمین جلسه این کمیسیون که به صورت غیرحضوری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت مرمت مسیر‌های حفاری‌شده اجرای پروژه فیبر نوری در شهر، گفت: فاز چهارم پروژه فیبر نوری شیراز با همکاری و نظارت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری از هفته جاری آغاز شده است.

او  تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد سرمایه‌گذار نسبت به انجام با کیفیت مرمت مسیر‌های حفاری شده ظرف مدت یک هفته اقدام کند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: سرمایه‌گذار همچنین باید نسبت به جبران خسارت‌های وارده به تأسیسات شهری و مرمت آن‌ها هم برای تأسیسات شهرداری و هم تاسیسات غیرشهرداری ظرف مدت ۲۴ ساعت وارد عمل شود.

او با تاکید بر اینکه گزارش مرمت‌ها در جلسه آینده کمیسیون هوشمندسازی توسط سرمایه‌گذار ارائه می‌شود، عنوان داشت: فاز چهارم پروژه فیبرنوری با همکاری و نظارت فاوا از این هفته آغاز شده است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری را موظف به تعیین شرایط حفاری پروژه فیبر نوری در کمربندی و صدور مجوز مربوطه دانست.

او با تاکید بر گزارش عملکرد پیشرفت پروژه رصد خانه، تصریح کرد: مقرر شد گزارش انجام پروژه رصدخانه شهری نیز در جلسه کمیسیون تلفیق با حضور روسای همه کمیسیون‌ها ارائه شود.

دودمان در بررسی گزارش اجرای پروژه پارکینگ هوشمند به عنوان دیگر دستور کار این کمیسیون، یادآور شد: کلیه پارکینگ‌های تحت تملک شهرداری باید ظرف ۲ ماه آینده به سیستم مکانیزاسیون متصل شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: پارکینگ هدایت نیز به صورت پایلوت هوشمندسازی و ظرف مدت یک ماه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

دودمان با اشاره به قابلیت‌های هوشمندسازی توسط شرکت پژوهشکده میکروالکترونیک ایران که در جلسه گذشته این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: مقرر شد سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان سنجی‌های لازم در خصوص استفاده از فضا و فرصت‌هایی که در محدوده پارک پایلوت شهر هوشمند وجود دارد را عهده‌دار شود.

او، نورپردازی هوشمند، سطل زباله هوشمند، پارکینگ هوشمند، آبیاری فضای سبز هوشمند را از جمله این فرصت‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد از این نتایج در راستای هوشمندسازی دیگر فضا‌های شهری استفاده شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار