ممنوعیت تبلیغات بدافزار توسط گوگل

گوگل اعلام کرد با قوانین جدید این شرکت تبلیغات بدافزار و نرم‌افزار‌های جاسوسی در این سایت ممنوع می‌شود.

ممنوعیت تبلیغات بدافزار توسط گوگلبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، قوانین استفاده از بدافزار‌ها و نرم‌افزار‌های جاسوسی، همیشه در حال تغییر است و بسیاری از شرکت‌ها در تلاش هستند تا از پخش اینگونه نرم‌افزار‌ها جلوگیری کنند. گوگل به تازگی قوانین خود را به‌روزرسانی کرده و اعلام کرده است که سیاست‌های خود را در ماه اوت تغییر می‌دهد تا تبلیغات نرم‌افزار‌های جاسوسی و بدافزار‌هایی را که می‌توانند برای ردیابی متون کاربر، تماس‌های تلفنی یا سابقه مرور کاربر مورد استفاده قرار بگیرند، محدود کند.


بیشتر بخوانید


این سیاست به‌روزرسانی شده که پیش‌بینی می‌شود از ۱۱ اوت (۲۱ مرداد) در سراسر جهان اعمال شود، به تبلیغ‌کنندگان اجازه نخواهد داد کالا‌هایی را که با هدف ردیابی فعالیت‌های کاربران در بازار عرضه می‌شوند، بدون صدور مجوز آن‌ها تبلیغ کنند. شرکت گوگل همچنین از کاربران خود خواسته تا این سیاست را مرور کنند و هشدار داد افرادی که این دستورالعمل‌ها را که به تازگی به‌روزرسانی شده‌اند، نقض کنند، ممکن است با تعلیق فعالیت در فضای اینترنت مواجه شود.

ممنوعیت تبلیغات بدافزار توسط گوگل

بدافزار چیست؟

بدافزار به مجموعه‌ای از برنامه‌های رایانه‌ای گفته می‌شود که معمولا کاربران را آزار می‌دهند یا خسارتی به وجود می‌آورند. برخی از آن‌ها فقط کاربر را اذیت می‌کنند. مثلاً وی را مجبور به انجام کاری تکراری می‌کنند. اما برخی دیگر سیستم رایانه‌ای و داده‌های آن را هدف قرار می‌دهند که ممکن است خساراتی به بار آورند. در عین حال، ممکن است هدف آن سخت‌افزار سیستم کاربر باشد. مایکروسافت در می ۲۰۱۱ گزارش داد که از هر ۱۴ دانلود در اینترنت یکی شامل بدافزار است. به ویژه شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک در حال مشاهده افزایش تاکتیک‌های جدید برای ضربه زدن به رایانه‌ها هستند.

بدافزار‌های مورد بحث گوگل، نرم‌افزار‌هایی هستند که اغلب برای ردیابی پیامک‌ها، ردیابی تماس‌ها یا تاریخچه جستجوی کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. سوء استفاده‌گران از اینگونه بدافزارها، اطلاعات شخصی یک کاربر را به دست می‌آورند و در نهایت، از فرد مورد نظر اخاذی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار