تاکید بر کنترل قیمت مسکن در قزوین

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت مسکن در استان نباید منفعل عمل کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار در جلسه شورای تامین مسکن گفت: نباید به افزایش غیرمنطقی قیمت زمین و مسکن منفعل عمل کرد و باید علاوه بر سیاست گذاری‌های کلان در این خصوص، در سطح استانی نیز تصمیم گیری شود.

فرخزاد افزود: با دستور و پیگیری استاندار باید در یک بازه زمانی یک هفته‌ای قیمت‌های پیشنهادی و منطقی مسکن در نقاط مختلف شهر قزوین و برخی شهر‌های استان تعیین و تلاش شود تا معاملات براساس سقف تعیین شده، انجام شود.

او با تاکید بر جلوگیری از بورس بازی زمین در اطراف و مناطق خارج از محدوده شهر قزوین، گفت: شورای تامین مسکن در این زمینه باید به طور جدی وارد عمل شود.

معاون عمرانی استاندار افزود: اطلاع رسانی گسترده و مناسب می‌تواند بورس بازی و دلال بازی در اراضی اطراف قزوین را کاهش دهد.

فرخزاد با اشاره به محدودیت دستگاه‌های خدمات رسان در ارایه و انتقال خدمات به اراضی بالادست اتوبان، گفت: اطلاع رسانی خوبی در این زمینه از جمله از سوی شرکت آبفا انجام شده است که باید تداوم یابد.

او افزود: به علت تبلیغات سو و فعالیت دلالان، برخی شهروندان بخش زیادی از سرمایه خود را صرف خرید زمین‌های قولنامه‌ای در خارج از محدوده شهری مانند ارنجک با مبالغ قابل توجه کرده اند در حالی که امکان ارایه خدمات به این محدوده‌ها وجود ندارد.

معاون عمرانی استاندار گفت: اگر جلوی بورس بازی زمین در اطراف مرکز استان گرفته نشود در سال‌های آتی با مشکلات جدی در زمینه ساخت و ساز‌های غیرمجاز روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.