در پیک بیماری کرونا بیماری نداشتیم که پشت درهای بیمارستان بماند

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: از اولین استان هایی بودیم که ستاد پدافند زیستی تشکیل دادیم.

الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ گفت: جامعه درگیر یک بیماری فراگیر است که از اواخر بهمن ماه پای به ایران گذاشت. 

او گفت: اولین استانی بودیم که ستاد پدافند زیستی تشکیل شد نقشه راهبردی مبارزه با بیماری کرونا تهیه شد بخش درمان بهداشت نیاز‌های بهداشتی که به ما کمک کرد و متناسب با آن ساختار کنترل بیماری را  تهیه کردیم.

الهی تبار افزود: تقسیم وظایف  خوبی  انجام  شد  و خوابگاه‌ها  مدارس  دانشگاه‌ها  تعطیل شد و بیماری را به خوبی کنترل کردیم.

او گفت: اکنون موضوعی که مطرح است باید با کرونا زندگی کنیم نه می‌توانیم اقتصاد را تعطیل کنیم نه می‌توانیم آموزش را تعطیل کنیم باید فعالیت اجتماعی را با رعایت دستور‌های بهداشتی داشته باشیم یعنی هم معیشت مردم را تامین کنیم و هم این بیماری را کرونا را مدیریت کنیم.

الهی تبار ادامه داد: کرونابستگی به رفتارجامعه دارد هرچقدرمردم رفتار شان را نسبت به کرونا و رعایت بهداشت بیشتر کنند تعدادکمتری مبتلاشودوهرچه بی مبالاتی باشدتعدادجمعیت بیماران بیشترمی شود.

او بیان کرد: در پیک بیماری  بستری به ۴۶۵ نفر رسید، اما بیماری نبود که پشت در‌های بیمارستان بماند و بیماری نبود که به اتاق‌ای سی یو نیاز داشته باشد، اما نتوانیم تجهیزات را تامین کنیم.

به گفته معاون استاندار کرمانشاه گفت: در دو هفته گذشته شاهد تلفات بالای ده نفر بیشتر باشیم، اما اکنون چند روزی است که تعداد فوتی‌ها کاهش یافه است.

الهی تبار بیان کرد:سرپرستان خانواری که به علت  بیمارکرونا جان خود را از دست می‌دهند  تا مدت‌ها خانواده را با مشکلاتی مواجه می‌کند و اعضای خانواده  در اثر از دست دادن سرپرست خانوار‌ها آسیب‌های اجتماعی مدت داری به جامعه وارد می‌شود.

 او افزود: مراسم عروسی و عزا نباید داشته باشیم  ازدواج انجام شوداما تجمع نداشته باشیم تا بتوانیم بیماری کنترل کنیم.

الهی تبار با اشاره به تامین ماسک در استان کرمانشاه گفت: ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار ماسک در استان کرمانشاه تولید می‌شود و باید همگی ما خود مراقبتی الگوی خودمان قرار دهیم.

او گفت: از بزرگان جامعه که در میان افراد اعتبار بالایی داریم می خواهیم پای کار بیایند و همگان را به رعایت بهداشت تشویق کنند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار