شیف: اگر بخاطر ترامپ دروغ بگویید او مانع رفتن شما به زندان خواهد شد

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا از اقدام رئیس جمهور این کشور برای صدور حکم عفو برای یکی از نزدیکان خود انتقاد کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ام‌اس‌ان‌بی‌سی، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا سوء استفاده دونالد ترامپ از اختیارات قانونی خود به عنوان رئیس جمهور برای تبرئه نزدیکان خود را اقدامی خلاف قانون توصیف کرد.

آدام شیف در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت اگر شما به خاطر رئیس جمهور دروغ بگویید، اگر بخاطر رئیس جمهور پنهانکاری کنید، اگر از ارائه اطلاعاتی که می‌تواند رئیس جمهور را گرفتار (متهم) کند، امتناع کنید، رئیس جمهور از شما حفاظت خواهد کرد.

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا که از منتقدان سرسخت سیاست‌های ترامپ است، افزود در صورت پنهانکاری برای رئیس جمهور او به شما اطمینان خواهد داد که برخلاف دیگران، مجبور نخواهید شد (برای جرائم خود) به زندان بروید.

شیف روز گذشته نیز در حساب توییتر خود آورد: ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود دست به اقدامات بی‌شماری زده است که هم به خود خدمت کرده و هم برای دموکراسی ما مخرب بوده است. اما مداخله در حکم راجر استون، دوست صمیمی‌اش که برای حفاظت از ترامپ مانع تحقیقات ما شد و دروغ گفت، یکی از بزرگترین توهین‌ها به قانون و اصول عدالت است.

اقدام غیرقانونی ترامپ برای عفو دوره محکومیت مشاور سابق خود موجی از انتقادات را در میان جامعه سیاسی آمریکا به دنبال داشته است.

کاخ سفید روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد راجر استون، مشاور و دوست قدیمی دونالد ترامپ، که به تحمل ۴۰ ماه حبس محکوم شده بود، با استفاده از اختیارات رئیس‌جمهور آمریکا در قانون اساسی از ادامه مجازات عفو شد.

این در حالیست که دادگاهی در آمریکا روز ۱ اسفندماه سال ۹۸ مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریکا را در پرونده اتهاماتش بابت دروغ به کنگره و ممانعت از انجام تحقیقات قانونی درخصوص پرونده ارتباط روسیه با پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ مجرم شناخته و او را به تحمل ۴۰ ماه حبس محکوم کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار