مراسم‌ها و دورهمی‌های خانوادگی مهمترین عامل شیوع کرونا در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی حضور در مراسم‌ها و دورهمی‌های خانوادگی همچنان عامل اصلی افزایش آمار مبتلایان کرونا در استان دانست


به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،   معتمدیان  استاندار خراسان جنوبی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان گفت: مهمترین عامل در موفقیت برنامه‌ها در این مرحله مدیریت بیماری کرونا، رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

استاندار حضور در مراسم‌ها و دورهمی‌های خانوادگی همچنان عامل اصلی افزایش آمار مبتلایان کرونا در استان دانست و افزود: بیش از ۶۰درصد مبتلایان اخیر به دلیل شرکت در مراسم‌ها و تجمع ها، مبتلا به ویروس کرونا شده اند.

او تاکید کرد: یکی از آسیب‌های جدی این است که مردم شرایط را عادی تصور کرده و گمان می‌کنند ویروس ضعیف شده که این موضوع باید از سوی کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی برای مردم اطلاع رسانی شود.

معتمدیان گفت: باید به مردم آگاهی و هشدار داد که با توجه به نبود دارو و واکسن قطعی، خطر ابتلای کرونا همچنان وجود دارد و با تغییر رفتار ویروس این خطر بیشتر نیز شده است.


بیشتر بخوانید


وی افزود: هیچ نقطه سفیدی در استان نیست و با رصد و آسیب شناسی درصدد ارائه راه حل و ایجاد ممنوعیت‌ها هستیم که پس از بررسی‌های انجام شده به مردم اعلام خواهیم کرد.

استاندار خراسان جنوبی در خصوص تامین ماسک ارزان قیمت برای مردم هم گفت: تلاش میکنیم قیمت ماسک را کاهش دهیم و با تدابیر سازمان صمت ماسک ارزان قیمت و قابل شست و شو با کمک سازمان‌های مردم نهاد، خیران و گروه‌های جهادی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی همچنین از برگزاری آزمون‌های پیش رو با تدابیر لازم و تصمیمات کشوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم هشدار داد:۹۰.۶درصد جمعیت خراسان جنوبی در نقاط قرمز کرونایی هستند.

دکتر مهدی زاده از مردم خواست: با عدم حضور در مراسم‌های عزا و عروسی و مهمانی‌ها مراقب جان خود و عزیزانشان باشند.

وی گفت: ۵۳درصد مبتلایان، انتقال ویروس شان در تجمعات خانوادگی بوده و رعایت دستورالعمل‌ها باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.