اتهام مصر به ترکیه در انتقال تروریست ها به لیبی

نماینده مصر در سازمان ملل تلویحا از نقش ترکیه در انتقال تروریست ها به لیبی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، محمد ادریس، نماینده دائم مصر در سازمان ملل، طی سخنانی که ترکیه را هدف قرار داد , اعلام کرد زمان آن فرا رسیده که برخی از کشور‌ها اقدامات خود را در زمینه جابجایی عناصر  تروریستی خارجی متوقف کنند.

نماینده دائم مصر موضوع شیوع ویروس کرونا را هم پیش کشید و تأکید کرد: «چالش‌های بی سابقه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، همه کشور‌ها را ملزم به همکاری‌های سازنده کرده است».

ادریس در ادامه افزود: «کشور‌هایی که عادت به جابجایی عناصر تروریستی دارند باید فوراً این رفتار را متوقف کنند».

کشورهای درگیر در بحران لیبی بارها مداخله مستقیم ترکیه در امور لیبی و اعزام تروریست‌های جبهه‌النصره از سوریه به این کشور را محکوم کرده‌اند. با این حال، آنکارا ادعای انتقال تروریست ها را رد کرده است.

ترکیه بارها از دخالت نظامی در لیبی دفاع کرده است. ارسال تجهیزات نظامی به لیبی از سوی ترکیه در حالی است که طرابلس تحت تحریم تسلیحاتی سازمان ملل قرار دارد. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این تاکید کرده بود کشورها تحریم تسلیحاتی لیبی را به سخره گرفته‌اند.

ادریس در سخنرانی خود در جلسه اختتامیه مبارزه علیه تروریسم، اظهار داشت: «همه‌گیری ویروس کورنا ضرورت تقویت تلاش‌های بین المللی برای مبارزه با اشکال خاص تروریسم مانند تروریسم بیولوژیکی را ثابت کرد».

نماینده مصر در سازمان ملل همچنین بر تعهد قاهره در همکاری با بازیگران مختلف بین‌المللی در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی تأکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار