معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

تلاش کادر درمان ۳۰ درصد مبارزه با کروناست

علی اکبری گفت: تلاش همکاران حوزه سلامت و درمان تنها ۳۰ درصد از مبارزه با بیماری کرونا را پوشش می‌دهد و ۷۰ درصد مابقی به همت مردم و تلاش‌های آن‌ها در رعایت موارد بهداشتی باز می‌گردد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه آغاز کمپین "من هم ماسک می‌زنم"،  تاکید کرد: تلاش همکاران حوزه سلامت و درمان تنها ۳۰ درصد از مبارزه با این بیماری را پوشش می‌دهد و ۷۰ درصد مابقی به همت مردم و تلاش‌های آن‌ها در رعایت موارد ایمنی و بهداشتی و استفاده از ماسک باز می‌گردد.

او افزود: در مقطعی قرار گرفته‌ایم که بیماری کرونا با شدت بیشتری در مناطقی از کشور شیوع پیدا کرده و استان فارس بی بهره از این شیوع نبوده است.

اکبری ادامه داد: طی هفته‌های گذشته شاهد افزایش تعداد بیماران مثبت و مراجعه آن‌ها به مراکز درمانی استان مواجه بودیم و تقریبا تمام پتانسیل‌هایی که برای ارائه خدمات به بیماران پیش‌بینی کرده بودیم، اشغال شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه لازمه عبور از شرایط فعلی، توجه جدی مردم به مراقبت‌های بهداشتی است، از مردم فارس خواست به جد نسبت به رعایت توصیه‌های ایمنی اقدام کنند.

اکبری بیان کرد: به دلیل افزایش بار بیماری و موارد مثبت، با محدودیت در ارائه پتانسیل‌های درمانی به بیماران مواجه هستیم.

او اضافه کرد: در روز‌های اخیر تمام دستگاه‌های اجرایی، حوزه بهداشت و درمان و شهری تلاش کرده‌اند که با ایجاد حساسیت عمومی، مردم را به استفاده از ماسک به ویژه در مراکز پرتردد تشویق کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیماری کرونا با کسی شوخی ندارد و اکنون در پیک دوم آن به سر می‌بریم، از مردم خواست تا توصیه‌ها را جدی بگیرند.

اکبری گفت: خوشبختانه با اقدمات مطلوب انجام شده، اطلاع رسانی‌های لازم و بسیج امکانات دانشگاه علوم پزشکی، مردم توجه بیشتری به استفاده از ماسک دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.