تداوم مخالفت نمایندگان مجلس انگلیس با فروش نیوکاسل به سعودی‌ها

گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس با به راه انداختن کمپینی خواستار لغو فروش نیوکاسل به سعودی‌ها شدند.

تداوم مخالفت نمایندگان مجلس انگلیس با فروش نیوکاسل به سعودی‌هابه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بار دیگر نمایندگان  مجلس انگلیس از سازمان لیگ برتر این کشور خواستند به خاطر نقض حقوق بشر از سوی سعودی‌ها و همینطور پخش دزدانه رقابت‌های لیگ برتر انگلیس جلوی انتقال سیصد میلیون پوندی نیوکاسل به سعودی ها را بگیرد.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان  تحت ریاست شاهزاده بن سلمان، ولیعهد سعودی ، قصد خرید باشگاه نیوکاسل را دارد. اما مخالفت های زیادی با واگذاری این باشگاه به این کنسرسیوم صورت گرفته است.

مدتی است که روسای فوتبال انگلیس سرگرم بررسی این موضوع هستند که آیا به صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی به ریاست شاهزاده محمد بن سلمان اجازه بدهند ۸۰ درصد از  سهام نیوکاسل را خریداری کند یا خیر؟

"دومینیک راب" وزیر خارجه انگلیس نام بیست نفر از سعودی‌هایی را که مرتکب بدترین نقض حقوق بشر شده اند، ذکر کرده است.

از جمله کسانی که نام آن‌ها در این فهرست برده شده است، افرادی هستند که در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی در سال ۲۰۱۸ دخیل بوده اند. همسر این روزنامه نگار هم از سازمان لیگ برتر خواسته است مانع این انتقال شود.

ماه گذشته سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که عربستان با پخش غیرقانونی رقابت‌های لیگ برتر قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

"توری مایک وود" نایب رئیس گروه نمایندگان طرفدار فوتبال، معتقد است سعودی‌ها نمی‌توانند تست صلاحیت را پشت سر بگذارند.

"لیسی کوپر" از حزب دموکرات و "جان نیکولسون" از حزب ملی اسکاتلند نیز گفتند نمی‌توان اجازه داد واگذاری نیوکاسل اتفاق بیفتد.

همسر خاشقچی اوایل این هفته بیانیه‌ای را در مخالفت با فروش نیوکاسل به سعودی‌ها صادر کرد.

او گفت: "حلقه نزدیک به ولیعهد اکنون به اتهام قتل در ترکیه، تحت محاکمه هستند و در فهرست تحریم‌های جدید انگلیس قرار دارند، از جمله سعود القحطانی که در پخش غیر قانونی بازی‌های لیگ برتر از شبکه BeIN sports دست داشته است. با توجه به همه این واقعیت‌ها، دولت انگلستان و سازمان لیگ برتر نباید اجازه تصاحب نیوکاسل یونایتد توسط صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان را بدهد. "

گفتنی است، ماه ژوئن نیز ۱۶ عضو پارلمان انگلیس با فروش نیوکاسل به  سعودی ها  مخالفت کرده و  خواستار مداخله نخست وزیر در این مسئله شده بودند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۳ تير ۱۳۹۹
انگلیس کوره بزرگترین جنایت عربستان در کشتار بیگناه یمن رو نمیبینن
آخرین اخبار