کاهش ۱۷ درصدی حوادث در ساری

حریق و حوادث رخ داده در ساری،۳ ماهه نخست امسال ۱۷ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی دومیرکلایی رئیس سازمان آتش نشانی ساری با بیان اینکه حریق و حوادث رخ داده در این شهرستان، ۳ ماهه نخست امسال در مقایسه با پارسال ۱۷ درصد کاهش داشت،گفت: رعایت دستورالعمل ایمنی و آتش نشانی و اقدامات پیشگیرانه از سوی شهروندان و سازندگان ساختمانی نقش موثری در کاهش حوادث دارد.

او افزود: آتش نشانی مرکز استان در این مدت به ۷۷۳ مورد از حوادثی که برای شهروندان به وقوع پیوست امداد رسانی کرد.

دومیرکلایی به تلاش بی وقفه و شبانه روزی آتش نشانان اشاره و گفت: ۴۰۷ مورد عملیات اطفای حریق و ۳۶۶ مورد عملیات امداد و نجات نیز در ۳ مامه نخست امسال در گزارشات کارشناسان به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید:

او افزود: با تلاش آتش نشانان ساروی در تمامی عملیات‌های انجام گرفته در این مدت ۱۵۹ نفر از شهروندان و هموطنان از حوادث نجات یافتند.

دومیرکلایی با اشاره به اینکه گاهی خسارت‌های ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی غیر قابل جبران است، گفت: ۷۵ نفر از شهروندان در اثر حوادث مصدوم و ۷ نفر نیز در این مدت جان خود را از دست دادند.

او افزود: بیشتر آتش سوزی‌ها در ۳ ماهه نخست امسال در اماکن مسکونی با ۹۷ مورد، در فضای سبز و کشاورزی با ۶۴ مورد و در وسائل نقلیه با ۵۱ مورد به وقوع پیوسته است.

دومیرکلایی گفت: بر اساس گزارش کارشناسان، بیشتر علت آتش سوزی‌ها در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت موارد ایمنی در استفاده از مواد جامدسوز با عاملیت انسانی و برق بوده است.

او  با بیان اینکه اعلام سریع و به موقع حوادث از طریق سامانه ۱۲۵ در کاهش خسارت جانی و مالی تاثیر گذار است، افزود: امیدواریم با رعایت نکات ایمنی شاهد کاهش آمار حوادث در سطح شهر باشیم.

رئیس سازمان آتش نشانی ساری از عموم شهروندان فهیم ساری خواست ضمن فراگیری آموزش‌های ایمنی، محل زندگی و محل کسب و کار خود را به سیستم اعلام حریق و تجهیزات ایمنی از قبیل کپسول آتش نشانی و سایر تجهیزات لازم اطفاء حریق مجهز کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.