نامه محمود عباس به بشار اسد در محکومیت اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نامه‌ای به رئیس‌جمهور سوریه بر مقابله با دشمن صهیونیستی-آمریکایی و طرح‌های اشغالگرایانه آنان تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نامه‌ای به «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به بیان اوضاع فلسطین و محکومیت اقدامات دشمنان مشترک دو کشور یعنی رژیم صهیونیستی و آمریکا و طرح‌های اشغال کرانه باختری و جولان پرداخت.

به گزارش سانا، «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه امروز (یک‌شنبه) میزبان «زیاد ابوعمر» معاون نخست وزیر فلسطین بود.

مقام فلسطینی در این دیدار سوریه را عنوان مبارزه عربی و ستون اصلی مسئله فلسطین و جهان عرب خواند و گفت: کسانی می‌خواهند اراده سوریه را بشکنند و به مسئله فلسطین پایان دهند، اما آرزوی آن‌ها به شدت شکست خورده است.

وی افزود: دشمن آمریکایی و اسرائیلی، دشمن مشترک سوریه و فلسطین است لذا هر دو در مبارزه‌ای واحد قرار دارند و چالش‌های مشترکی پیش روی رؤسای دو کشور است.

زیاد ابو عمر همچنین ایستادگی و شجاعت فرماندهی و مردم سوریه در مقابله با ائتلاف صهیونیستی-آمریکایی و فداکاری‌های بسیار ارتش و مردم سوریه در بیرون راندن تروریسمی که مورد حمایت کشور‌های غربی بود و قوت بخشیدن به کشور خود را ستود.

معاون نخست وزیر فلسطین اعلام کرد که حامل نامه محمود عباس به بشار اسد است که در آن وضع فلسطین و تداوم دشمنی رژیم صهیونیستی بیان و معامله قرن و طرح‌های الحاقی محکوم و بر موضع فلسطین در حمایت از سوریه در مقابل دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و محکومیت تصمیم رئیس جمهور آمریکا در الحاق جولان به اراضی اشغالی تاکید شده است.

در مقابل، فیصل مقداد مبارزه مشترک دو کشور علیه سیاست‌های آمریکایی و صهیونیستی در جولان و اراضی فلسطین را برای بازگرداندن حقوق دو کشور کافی دانسته و تاکید کرد: دولت و مردم سوریه در کنار مردم فلسطین هستند و از مبارزه آنان برای آزادی اراضی و بازگرداندن حقوق خود حمایت می‌کنند.

وی جنگ علیه مردم سوریه و علیه مسئله فلسطین را دارای ارتباط بنیادین عنوان و اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست در مصادره اراضی کرانه باختری به فضل مبارزه مردم فلسطین و حمایت آزادگان جهان از آنان شکست خواهند خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار