انتقاد از ترامپ، فائوچی را منزوی کرده است

رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا به علت انتقاد از دولت ترامپ و عملکردش در دوران شیوع کرونا منزوی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشنگتن پست، با آنکه آنتونی فائوچی ، رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا نقش برجسته‌ای در دوران همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا بر عهده دارد، به تازگی و به دنبال انتقاد از ترامپ و سوءمدیریتش در کاخ سفید منزوی شده است.

گفته می‌شود فائوچی از هفته اول ماه ژوئن (۱۱ تیر) هیچ دیداری با ترامپ نداشته است.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا در حال حاضر به یک فاجعه ملی تبدیل شده است. دولت ترامپ به ویژه رئیس جمهور آمریکا سیاست‌های افسارگسیخته‌ای در مدیریت این ویروس داشته‌اند که عامل تیره شدن روابط با برخی از مقامات مانند فائوچی شده است.

در روز‌های اخیر آنتونی فائوچی مصاحبه‌های تلویزیونی و انتقاد‌های بسیاری از عملکرد ترامپ و دولتش، افزایش سرعت مبتلایان و تشدید مرگ و میر در دوران کرونا داشته که باعث تنش‌هایی در کاخ سفید شده است.

سه‌شنبه هفته گذشته، علیرغم آنکه ترامپ از عملکرد دولتش در کرونا تمجید می‌کرد، فائوچی نسبت به انتشار آمار و روایت‌های دروغین در زمینه میزان مرگ و میر کرونا هشدار داده است.

پنج شنبه نیز در مصاحبه‌ای فائوچی از سیاسی شدن کرونا در آمریکا به شدت انتقاد کرد و گفت اختلافات حزبی در این کشور، مبارزه با ویروس کرونا را دشوارتر کرده است. او همچنین افزود: «باید چشمانتان را ببندید و گوش‌هایتان را بگیرید تا بتوانید فکر کنید در جامعه‌ای پر از تفرقه زندگی نمی‌کنید.»

رئیس موسسه آلرژی آمریکا اختلافات حزبی را عامل دشواری مبارزه با ویروس کرونا در این کشور خواند و گوشزد کرد که اگر چنین رویکردی وجود نداشت خیلی سریع‌تر راه‌حلی برای مقابله باکرونا اتخاذ می‌شد.

او از عملکرد دولت آمریکا در مدیریت شیوع ویروس کرونا نیز انتقاد کرده و گفت: «هنگامی که خودمان را به‌عنوان یک کشور با دیگر کشور‌ها مقایسه کنیم، می‌بینیم کشورمان عالی عمل نکرده است یا بهتر بگویم که اصلا عالی عمل نکرده‌ایم.»

فائوچی که پیش از این اعلام کرده بود اگر آمریکایی‌ها توصیه‌های مربوط به بهداشت عمومی را رعایت نکنند، موارد ابتلا به کرونا در آمریکا می‌تواند روزانه به ۱۰۰ هزار نفر هم برسد تاکید کرد باید بازگشایی کسب‌وکار‌ها متوقف شده و به‌دنبال دلایل ناکارآمدی در مقابله با شیوع این بیماری بگردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار