کاهش ۱۰۰ درصدی درآمد موقوفات چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: ویروس کرونا ۱۵ میلیارد ریال به درآمد موقوفات استان خسارت زد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در سه ماهه نخست امسال افزون بر ۱۵ میلیارد ریال خسارت در بخش درآمد‌های امامزادگان و بخش تجاری بقاع متبرکه وارد کرد.

او با اشاره به کاهش ۱۰۰ درصدی درآمد موقوفات این استان در سه ماهه امسال افزود: با شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامتی زائران، همه بقاع متبرک و امامزادگان سطح استان از اسفندماه پارسال تاکنون تعطیل و اشتغال حدود یک هزار نفر نیز با مشکل مواجه شد.


بیشتر بخوانید


امیری از نیمه تمام ماندن ۵۰ پروژه عمرانی در سطح بقاع متبرکه سطح استان در ایام کرونا خبر داد و اضافه کرد: پرداخت حقوق ماهیانه ۵۰ خادم ثابت امامزادگان نیز با مشکل مواجه شده است.

او همچنین از بخشش کرایه مستاجران صنوف مختلف مستقر از واحد‌های تجاری موقوفه سطح شهر‌های استان در ایام کرونایی خبر داد و گفت: اوقاف و امور خیریه استان امسال توانست بیش از ۲۰۰ هزار ماسک به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تولید و توزیع کند.

امیری ادامه داد: تهیه و توزیع هشت هزار بسته حمایتی در قالب طرح همدلی با مشارکت خیرین و افراد نیکوکار در بین افراد نیازمند از دیگر اقدامات این اداره فرهنگی در سه ماهه امسال بوده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار