رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

افزایش تخت‌های ویژه بیماران مبتلا به کروناویروس در شیراز

لطفی، از تلاش برای افزایش تخت‌های ویژه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ اظهار کرد: با توجه به روند افزایشی مبتلایان به کروناویروس در فارس و ضرورت ارایه خدمات با کیفیت بیمارستانی، تلاش می‌شود تا با افزایش تخت‌های عادی و ویژه، تمام ظرفیت‌های بیمارستان‌ها استفاده شود.

او، آمار بالای تعداد مبتلایان استان و روند افزایشی این آمار را نشان از بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کروناویروس عنوان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیریت مناسب و موفق مجموعه دانشگاه در مدیریت بیماری کووید ۱۹ را مدیون تلاش مسئولان، فداکاری کارکنان، ایجاد ۹ مرکز درمان سرپایی کرونا، آمار بالای تست و بیماریابی دانست.

او بیان کرد: لازم است با توجه به افزایش مبتلایان در برخی شهرستان‌های استان، تیمی متشکل از بهداشت و درمان برای بررسی علت افزایش تعداد مبتلایان و ارزیابی رعایت نکات بهداشتی به این مناطق اعزام شوند.

لطفی، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته، آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید ۱۹، تعداد تخت‌های عادی و ویژه بیمارستانی، وضعیت بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های استان و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی را مورد بررسی قرار داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بر حفظ سلامت کارکنان مجموعه دانشگاه به ویژه تیم‌های درمانی درگیر با کروناویروس تاکید کرد و گفت: لازم است به صورت مستمر و منظم توزیع مناسب لوازم حفاظت فردی در مقابله با کروناویروس مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

او ادامه داد: استفاده از ماسک برای کارکنان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پیشگیری و قطع زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ الزامی است.

در این نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بررسی وضعیت اقدامات شهرستان‌های استان در مقابله با کووید ۱۹، دستورات لازم را برای انجام اقدامات پیشگیرانه و ارایه خدمات مناسب به بیماران صادر کرد.

لطفی بر استفاده عمومی مردم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از تجمعات و پرهیز از تردد‌های غیرضروری برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.