کاهش چشمگیر بیماران بستری کرونا در مهاباد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: با کاهش تعداد بیماران بستری کرونا به کمتر از ۵۰ نفر ماموریت بیمارستان صحرایی سپاه در این شهرستان پایان یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد ضمن تشکر از تیم پزشکی و درمانی بیمارستان آیت الله شهید محلاتی تبریز گفت: پس از اعلام نیاز شهرستان به نیرو‌های تخصصی با پیگیری‌های انجام شده و انعقاد قرار داد دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، نیروی زمینی سپاه و بیمارستان محلاتی تبریز بیمارستان صحرایی سپاه در شهرستان مهاباد با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه مستقر شد.

او افزود: بیمارستان با مشکل تامین اکسیژن مواجه بود و با پیگیری‌های انجام گرفته دستگاه اکسیژن ساز جدید برای بیمارستان خریداری شد، ولی تا زمان راه اندازی آن روزانه ۶۵۰ عدد کپسول ۴۰ لیتری توسط پرسنل تاسیسات بیمارستان تعویض می‌شد.

بهزاد اضافه کرد: در طول مدت راه اندازی دستگاه خریداری شده بیمارستان شهید آیت الله محلاتی تبریز با ارسال دستگاه اکسیژن ساز سیار جان بسیاری از بیماران نیازمند اکسیژن را نجات داد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با استقرار نیرو‌های تخصصی بیمارستان شهید آیت الله محلاتی تبریز در بیمارستان مهاباد تعداد بیماران بستری کرونا از ۱۳۰ نفر به کمتر از ۵۰ نفر کاهش یافت اظهار کرد: در طول این مدت دستگاه اکسیژن ساز سیار، اورژانس، آزمایشگاه و رادیولوژی سیار برای خدمت به مردم در بیمارستان مستقر بودند.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان مهاباد گفت:هم اکنون بسیاری از اصناف و بازاریان این شهر توصیه‌های بهداشتی مقابله با کرونا را به خوبی رعایت می‌کنند و از بین هر ۱۰ نفر شهروند مهابادی هشت نفر از ماسک استفاده می‌کند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.