دادستان قزوین:

ورود و خروج بدون مجوز دام به استان، قاچاق محسوب می‌شود

دادستان قزوین گفت: ورود و خروج بدون مجوز و بی ضابطه دام به استان قاچاق محسوب می‌شود و دستگاه قضایی با متخلفان برخورد می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد قاسمی دادستان قزوین در نشست کارگروه قاچاق دام استان گفت: ورود و خروج بدون مجوز و بی ضابطه دام به استان، قاچاق محسوب می‌شود و همچنین صدور مجوز خروج دام از استان باید منوط به هویت گذاری باشد و چنانچه افرادی بدون رعایت موارد اعلامی اقدام به ورود و خروج دام به استان کنند، در صورت کشف و مشاهده برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل می‌شود و بدون شک برخورد دستگاه قضایی با این افراد سخت و بازدارنده خواهد بود.

او به طرح هویت گذاری دام اشاره کرد و افزود: هویت گذاری دام یکی از طرح‌های اساسی کشور است که باید در استان قزوین نیز در کمترین زمان اجرایی شود و بدون شک تحقق این موضوع از قاچاق دام جلوگیری و موجب حفظ ذخایر استراتژیکی می‌شود و نظارت‌ها در بحث ورود و خروج دام نیز دقیق‌تر خواهد شد.

قاسمی در ادامه اظهار داشت: در توزیع نهاده‌های دامی هم برای جلوگیری از تضییع بیت المال باید نظارت دقیقی صورت گیرد تا به دست تولیدکننده واقعی برسد و همچنین منشاء برخی دارو‌های دامی تقلبی نیز باید شناسایی شود، زیرا این موضوع نیز در راستای تامین امنیت غذایی و سلامت عمومی بسیار دارای اهمیت است.

وی یادآور شد: بسیاری از بیماری‌های دامی بین انسان و دام مشترک است، لذا در تمامی مراحل از جمله پرورش، حمل و کشتار دام باید نظارت‌های دقیق صورت گیرد تا خدایی ناکرده به دلیل بی توجهی، سلامت عمومی جامعه به خطر نیافتد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.