رضازاده: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری کمک کنند

رئیس پیشین فدراسیون وزنه برداری گفت: انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری اهمیت بالایی دارد و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید کمک کنند.

/رضازاده: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری کمک کنندبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین رضازاده، سرپرست انجمن پاراوزنه برداری در گفت‌وگو با رادیو تهران در خصوص آخرین وضعیت  ملی پوشان این رشته اظهار داشت: در تلاش هستیم تا اردوی ملی پوشان پاراوزنه برداری را آغاز کنیم. امروز جلسه‌ای را با خسروی وفا برگزار خواهیم کرد تا اردو‌ها را  زودتر آغاز کنیم. مدتی می‌شود که بچه‌های تیم ملی از اردو به دور بوده اند و امیدواریم آن‌ها را برای رقابت‌های توکیو آماده کنیم. آن‌ها رکورد‌های خوبی دارند و امیدوارم مردم آن‌ها را دعا کنند تا مدال‌های خوبی در پارالمپیک توکیو توسط این بچه‌ها کسب شود.

رضازاده درمورد جایگزین سیامند رحمان در پاراوزنه برداری گفت: رحمان وزنه بردار قوی، با رکورد‌های افسانه‌ای بود اما متاسفانه در بازی‌های توکیو حضور ندارد که سومین مدال طلای خود را به دست بیاورد. البته جایگزین خوبی دارد و برنامه خوبی برای بچه‌های تیم ملی تدارک دیده شده است و در وزن سیامند، پورمیرزایی در حد او نیست اما با همین رکورد فعلی اش یکی از نفرات برتر جهان است.

رئیس پیشین فدراسیون وزنه برداری درباره انتخابات پیش روی فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) تصریح کرد: فدراسیون کشورمان باید کاری کند که در انتخابات فدراسیون جهانی رای بیاورد. پست نایب رئیسی و هیئت اجرایی اهمیت زیادی در این انتخابات دارد و دیگر پست‌ها چندان تاثیرگذار نیست. بنده بعد از المپیک لندن، برای پست نایب رئیسی کاندیدا شدم اما ۱۰ رای برای کسب کرسی، کم آوردم. از ۴۵ کشور آسیایی، هیچ کشوری به من رای نداد. باید روی این موضوع کار شود. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای این اتفاق باید کمک کنند تا فرد مناسبی از ایران کاندیدا شود.  


بیشتر بخوانید


او درمورد اینکه از بین یک شخص مدیر یا ورزشکار شناخته شده، کدام یک می‌تواند نامزد خوبی از سوی ایران برای تصدی پست در فدراسیون جهانی وزنه برداری باشد، گفت: هر ۲ گزینه، خوب است اما باید حمایت شوند. چرا که آوردن رای در انتخابات فدراسیون جهانی کار سختی است. همه کشورها، لابی زیادی برای موفقیت در انتخابات می‌کنند.   

رضازاده گفت: امیدوارم یک فرد لایق به عنوان نماینده ایران در انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری معرفی شود تا از کشورمان در مقر این فدراسیون حمایت کند و عنوان قوی‌ترین مرد جهان دوباره به ایران باز گردد.  

قهرمان پیشین المپیک افرود: از قهرمانان دیگر کشور هم می‌توان برای کمیته‌های دیگری مثل کمیته فنی و .. استفاده کرد. نیازی هم نیست که این افراد حتما از خود فدراسیون کشورمان باشد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار