نبرد نفس گیر مردم اصفهان با بیماری سالک و تب مالت

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان گفت: دو بیماری سالک و تب مالت، بیشترین موارد ابتلای بیماری‌های واگیردار در اصفهان را به خود اختصاص داده اند.

 رضا فدایی متخصص بیماری‌های عفونی و مسؤل بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: ۴۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد، که ابتلای به آنها، سالانه خسارات بسیاری را هم به انسان و هم به حیوان وارد می‌کند. بیماری سالک و تب مالت به طور خاص، شیوع بیشتری نسبت به دیگر بیماری‌های واگیردار انسان و حیوان، بین شهروندان اصفهانی داشته است.
 
او اظهار داشت: بیماری سالک به وسیله نوعی پشه به نام پشه خاکی، از موش به انسان انتقال پیدا میکند که اثرات ناشی از گزیدگی آن، موجب ناراحتی فرد بیمار و افزایش دوران نقاهت بیماری می‌شود.

مسؤل بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان ادامه داد: سالانه بیش از ۳۰۰۰ نفر از مردم استان، در بازه زمانی ماه اردیبهشت تا آبانماه، به این بیماری مبتلا می شوند.

فدایی بیان کرد: مردم مناطق شرق اصفهان به ویژه شهر‌های شاهین شهر، نطنز و برخوار، بیشتر از سایر مناطق در معرض خطر ابتلا به این نوع بیماری می‌باشند و در صورت بروز علایمی همچون جوش یا دیگر عوارض پوستی، باید در اسرع وقت به مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند.


تب مالت، دومین بیماری واگیر شایع در اصفهان

مسؤل بیماری‌های واگیر دار مرکز بهداشت اصفهان گفت: تب مالت، بیماری واگیر دیگری که به طور محسوس در اصفهان شایع است ومصرف فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه نظیر شیرخام، پنیر محلی، خامه و بستنی غیر پاستوریزه از راه‌های انتقال آن می‌باشد.

 فدایی اظهار داشت: از نشانه‌های این بیماری، بروز علایمی همچون تب و بدن درد، چند هفته پس از مصرف می‌باشد و همچنین در صورت ابتلای فرد به این بیماری، درمان طولانی مدت را هم در پی دارد.

او در پایان گفت:برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب مالت، مردم باید از مصرف فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه خودداری کنند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۴ تير ۱۳۹۹
مردم اصفهان کمتر شیروماستهای شرکتی استفاده میکنند
هرکسی که شیر میگیره میجوشونه بعد میخوره وخیلی هم بهتر ازاین شیرهای شرکتی است که هیچ نظارتی روش نیست ومعلوم نیست آیا واقعا شیرااست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۴ تير ۱۳۹۹
یک ربع کامل باید بجوشونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۴ تير ۱۳۹۹
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۱۰ ۲۴ تير ۱۳۹۹
درمجله ای شهری بنام وینچه زندگی می کنیم که اطراف مناطق مسکونی پر شده از گوسفند و مرغ وسگ وپرورش وخرید و فروش آن به به بهداشت و درمان به سامانه 190 به شهرداری.. و و... وو... مراجعه کردیم اما علی رغم قول جمع کردن آنها تا کنون هیچ کس اقدامی نکرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۲۴ تير ۱۳۹۹
کرونا کم بود آقای دکتر سالک و تب مالت هم اضافه شد.حالا بگو چه راهکاری داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۴ تير ۱۳۹۹
بگو تب مالت وسالک کم بود کرونا هم اضافه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۳ تير ۱۳۹۹
من هميشه شير كيلويي ميخرم ولي تا ميرسم خونه اول ميجوشونم
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۱۰:۲۹ ۲۴ تير ۱۳۹۹
باریکلا