اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در مازندران

با بالارفتن تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در مازندران، محدودیت‌های بیشتری در استان اعمال شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،تعداد بیماران بستری شده کرونا در مازندران هر روز در حال افزایش است بطوریکه دیروز یکشنبه ۲۲ تیرماه تعداد بستری شده‌ها در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشکاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۹۸۸ نفر رسید.

فرمانداران و مسئولان شهرستان‌های استان برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری، محدودیت‌هایی را اعلام کردند.

محدودیت‌های کرونایی در شهرستان ساری

عباسعلی رضایی فرماندار شهرستان ساری با بیان اینکه شیوع مجدد بیماری کرونا در شهرستان ساری روند رو به رشد و کاملا نگران‌کننده‌ای دارد،گفت: استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی اجباری است و با توجه به دستورالعمل‌ها، کارمندان و ارباب‌رجوع در ادارات بخصوص دستگاه‌ها و نهاد‌های پرتردد همانند بانک‌ها و شهرداری‌ها موظف به استفاده از ماسک و دستکش هستند.

او افزود: کنترل بهداشتی بازارها، پاساژها، تالارها، سفره‌خانه‌ها و مشاغل پرخطر در مرحله اول با بازاریان و اصناف است و شهرداری ساری و اداره فرهنگ ارشاد اسلامی به ‌منظور ترویج و افزایش اطلاع‌رسانی موظف هستند فضای مناسب تبلیغات شهری، همچون بیلبورد‌ها و تلویزیون‌های شهری را به پیام‌های بهداشتی و سلامتی اختصاص دهند.

محدودیت‌های کرونایی در بابلسر

اسماعیل حسن زاده فرماندار شهرستان بابلسر از اعمال محدودیت دوباره در این شهرستان خبر داد و گفت: باتوجه به ورود مازندران به وضعیت قرمز، محدودیت‌هایی زیر در شهرستان اعمال خواهد شد.

برگزاری هرگونه مجالس در تالار‌ها و رستوران‌ها ممنوع است.

مساجد فقط جهت برگزاری نماز‌های یومیه باز و برگزاری مراسم در مساجد ممنوع است.

رستوران‌ها از ظرفیت ۵۰ درصدی برای خدمات دهی استفاده کنند.

باشگاه‌های ورزشی نمی‌توانند فعالیت کنند.

پلاژها، چون از قبل پذیرش داشتند می‌توانند تا ۲۵ تیر فعالیت کنند و از ۲۵ تیر به بعد تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

طرح‌های دریا تعطیل می‌شوند.

به شهرداری‌ها ابلاغ شد تا از فعالیت پارک‌ها جلوگیری شود.

کارمندان ادارات موظف به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک هستند و از خدمات دهی به افراد بدون ماسک جلوگیری می‌شود.

ضدعفونی اماکن پرتردد و شلوغ باید به صورت روزانه در شهر و بخش‌های تابعه انجام شود.

محدودیت‌های کرونایی در سوادکوه شمالی

سیدمحمد انصار الحسینی فرماندار شهرستان سوادکوه شمالی، گفت: با تصمیم ستاد کرونا این شهرستان و برای پیشگیری از ویروس کرونا، همه اماکن زیارتی، سیاحتی، اماکن ورزشی، تفریحی، اقامتی، بوم گردی و تالار‌های عروسی و مراسم عزایی شهرستان سوادکوه شمالی تعطیل شدند.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ادامه دار بودن این موضوع، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ضد عفونی کردن معابر و اماکن پر تردد را در دستور کار روزانه خود داشته باشند.

محدودیت‌های کرونایی در بهشهر

خنجری فرماندار شهرستان بهشهر،گفت: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان بهشهر و در جهت حفظ سلامت عمومی شهروندان، تا اطلاع ثانوی برگزاری هرگونه مراسم ترحیم، جشن و تجمعات ممنوع است.

او افزود: با توجه به اعلام وضعیت قرمز در برخی مراکز تجمعی از جمله خیابان امام خمینی (ره) محدودیت ترافیکی اعمال خواهد شد.

فرماندار بهشهر گفت: استفاده از ماسک برای همگان الزامی است و چنانچه شهروندان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند مجبوریم شرایط را سخت‌تر کنیم.

محدودیت‌های کرونایی در بابل

ولی زاده فرماندار شهرستان بابل گفت: همه همایش‌ها و مراسم ختم و جشن در این شهرستان ممنوع شده است و هیچ جلسه اداری به صورت حضوری برگزار نخواهد شد.

او افزود: برخی مسئولان و شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت نمی‌کنند و بدون ماسک در مراسم حضور می‌یابند که باید رعایت کنند.

محدودیت‌های کرونایی در رامسر

محمد آزاد فرماندار شهرستان رامسر،گفت: شهرستان رامسر از وضعیت نارنجی به قرمز رسید به همین دلیل نیازمند اعمال محدودیت‌های ویژه این شرایط هستیم.

او خطاب به مسافران گفت: اکنون زمان مناسبی برای سفر به شهرستان رامسر نیست چرا که چرخه انتقال و ابتلا به کرونا را بیش از پیش می‌کند.

آزاد ادامه داد: صاحبان خانه مسافر‌ها و ویلا‌ها برای کنترل وضعیت موجود با دستگاه‌های اجرایی همکاری کنند.

محدودیت‌های کرونایی در محمودآباد

علیرضا شریعت فرماندار شهرستان محمودآباد،گفت: با توجه به آخرین تصمیمات گرفته شده توسط استانداری مازندران فعالیت دانشگاه ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، کانون‌های زبان، آموزشگاه‌ها و کتابخانه، استخر‌های سرپوشیده و طرح‌های سالمسازی دریا، موزه و باغ موزه، تالار‌های پذیرایی و مراکز تفریحی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلا‌ها برای اقامه نماز جمعه، هر گونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، کافه، قهوه خانه و چایخانه و باشگاه‌های بدنسازی تا اطلاع بعدی ممنوع است.

او افزود: در صورت همکاری نکردن این واحد‌های صنفی دستور پلمپ قضایی برای اصناف متخلف صادر می‌شود.

محدودیت‌های کرونایی در آمل

دکتر اکبری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل ،گفت: به علت قرمز شدن کرونا در این شهرستان، شمار بیمارستان‌های پیش بینی شده به ۴ بیمارستان افزایش یافت.

او افزود: بیمارستان محوری امام خمینی آمل از اسفندماه تاکنون به بستری بیماران کرونا اختصاص داشت، اما به علت شیوع دوباره این بیماری، بیمارستان‌های امام علی (ع)، امام رضا (ع) و شمال هم برای بستری شدن بیماران کرونایی اختصاص یافت.

او افزود: بیش از ۷۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در جشن‌های عروسی یا مجالس عزا به این بیماری مبتلا شدند.

محدودیت‌های کرونایی در جویبار

علی اسد فرماندار جویبار گفت: با تصمیم ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان جویبار، برپایی دوباره جمعه ‌بازار جویبار به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های تا اطلاع بعدی برگزار نمی‌شود.

محدودیت‌های کرونایی در سوادکوه

سعید یزدانی فرماندار شهرستان سوادکوه با اشاره به وضعیت قرمز این شهرستان ،گفت: به علت افزایش آمار مبتلایان به کرونا، محدودیت رفت آمد به مناطق روستایی و مناطق گردشگری این منطقه اعمال می‌شود.

او افزود: ورودی منطقه آزادمهر به سمت ولوپی با هماهنگی با نیروی انتظامی امکان پذیر خواهد بود.

یزدانی افزود: ورود مسافران و گردشگران به منطقه بزلا، دریاچه شورمست، اجت و سایر مناطق تفریحی ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

فرماندار شهرستان سوادکوه با بیان اینکه افراد غیر بومی از ورود به روستا‌های شهرستان خودداری کنند ادامه داد: در مناطق روستایی از جمله خانقاپی محدودیت رفت و آمد وضع شده و فقط ساکنین روستا می‌توانند تردد کنند.

یزدانی گفت: استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در همه محیط‌های کاری از جمله ادارات، بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی و اصناف الزامی است.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۵ تير ۱۳۹۹
خیلی عملکرد در استان مازندران ضعیف و کند و معمولا دیر انجام میشه .
آخرین اخبار