خنثی شدن توطئه داعش در روسیه

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد توطئه‌هایی را که گروه تروریستی داعش در جنوب این کشور طراحی کرده بود، خنثی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد چندین توطئه تروریستی را که از سوی داعش طرح ریزی شده بود تا در جنوب این کشور اجرایی شود خنثی کرده است.

براساس بیانیه‌ای که این سرویس منتشر کرده است تروریست‌ها قصد داشتند به چندین مدرسه و بیمارستان حمله کنند. در بیانیه منتشر شده آمده است «سرویس امنیت ملی روسیه در منطقه روستوف فعالیت‌های یک گروه زیرزمینی را که از وابستگان به تروریست‌های داعش بود کشف و متوقف کرد. این گروه شامل شش شهروند یکی از کشور‌های آسیای میانه و روسیه بود. آن‌ها حمله به ماموران پلیس و اقدامات تروریستی علیه مراکز بهداشتی و آموزشی را در دستور کار خود داشتند.»

بر اساس این گزارش، سرکرده این گروه تروریستی پیش از رسیدن ماموران امنیتی روسیه با یک ماده منفجره دست ساز خود را منفجر کرده و کشته بود، اما ماموران موفق شدند پنج عضو دیگر این گروه را بازداشت کنند.

در جریان این دستگیری‌ها، ماموران موفق شدند اسلحه، مواد منفجره و مواد مخدر از محل سکونت تروریست‌ها کشف کنند.

بنا بر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه هنوز تحقیقات در مورد فعالیت‌های این گروه در حال انجام است. داعش در روسیه به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده و فعالیت آن به هر شکل ممنوع است. پلیس روسیه تمامی افرادی را که به نحوی با این گروه تروریستی در ارتباط باشند بازداشت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار