بازسازی بازار ماهی فروشان آبادان در دستور کار شهرداری

شهردار آبادان از بازسازی بازار ماهی فروشان این شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد.

محمود رضا شیرازی شهردار آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،با بیان اینکه در هفته گذشته با توجه به بازدیدی که  از بازارچه ماهی فروشان این شهرستان داشتیم متاسفانه این بازار وضعیت اسف باری پیدا کرده است گفت:سال۹۴آخرین باری بود که بازار ماهی فروشان در همه ابعاد و همچنین فاضلاب و مجاری خروجی با مصوب شورای سلامت بازسازی شد.

او افزود:سه روز گذشته نیز نامه ای از رئیس بهداشت مرکز آبادان در زمینه مشکلات بازار ماهی فروشان دریافت کردم که بابازدید بنده مطابقت داشت .

شهردار آبادان با بیان اینکه منطقه یک شهرداری هم اکنون عملیات اصلاح موارد بیرون بازار از قبیل اصلاح درب و رنگ آمیزی دیوارهای بیرونی  را شروع کرده است ادامه داد: محوطه داخل بازار نیز کف آن نیاز به بازسازی و ترمیم دارد .

شیرازی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری نشستی با هیات امناء تصریح کرد:ان شاء الله ظرف دوماه آینده بتوانیم شاهد تغییرات اساسی در بازار ماهی فروشان باشیم .

او همچنین گفت: اداره کل شیلات خوزستان ده سال است که یک اسکله فلزی بعنوان مرکز صیادی درکنار بازارچه ماهی فروشان احداث کرده و مراسم کلنگ زنی آن نیز انجام شد وتا حدودی عملیات عمرانی نیز داشته است و یک اسکله دوهدفی احداث کردند منتهی بدلیل نبود اعتبار رها شده است اما امسال معاون شیلات کشور از اختصاص اعتبار برای ساخت بازارچه خبرداد.

شهردار آبادان افزود: اخیرا که ساحل سازی اروند رود را در دستور کار خود قرارداریم درخواست بنده مبنی بر آزاد سازی قسمتی بود که شیلات آن را پوشانده و اعتبارات خوبی برای ساخت و فعالیت این بازار در نظر گرفته شده است .

شیرازی ادامه داد:بصورت اساسی بازسازی بازار را در دستور کار خود قراردادیم و بدنبال این هستیم که اگر کار بازسازی توسط اداره شیلات صورت نگیرد و به نتیجه ای نرسد با مشارکت بخش خصوصی بتوانیم در مکانی مناسب تر از مکان فعلی بازار جدیدی را احداث کنیم اما در کوتاه مدت موظف هستیم شرایط بهداشتی لازم را در بازار بوجود آوریم.

عرضه ماهی توسط دستفروشان در خیابان ها

او تصریح کرد: عرضه ماهی توسط دستفروشان خیابانی غیر قانونی است و هفته گذشته همراه با گروه اجرائیات تمامی بساطی ها را بطور کامل جمع آوری کردیم .

شهردار آبادان گفت: برای دستفروشان مکانی بصورت موقت در اختیار آن ها قرار دادیم که با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی  بتوانند حداقل دستمزد را کسب کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.