دلیل افزایش نرخ ارز سیاست‌های داخلی است

نماینده مردم کنگاور، هرسین و صحنه در مجلس شورای اسلامی گفت : دلیل افزایش بی‌سابقه نرخ ارز و گرانی، سیاست‌های داخلی و اقتصادی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی رضایی نماینده مردم کنگاور، هرسین و صحنه در مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به اینکه برای کالا‌های اساسی مانند گوشت، مرغ و برنج ارز دولتی با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اختصاص پیدا می‌کند و مدام از طرف دولت این موضوع مطرح می‌شود که ذخیره کافی در این زمینه وجود دارد و حتی ماه‌های گذشته شاهد انهدام جوجه‌های یک روزه بودیم، دلیل افزایش سرسام آور قیمت مواد خوراکی در بازار چیست؟

او گفت : یک سال از پایان امر دولت تدبیر و امید مانده است، اما با بررسی وضعیت اقتصاد به نظر می‌رسد همه چیز رها شده و کسی به فکر سامان دادن به بازار داخلی نیست.

نماینده مردم کنگاور، هرسین و صحنه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های وزیر امور خارجه در مجلس، افزود: وزیر امور خارجه در مجلس شورای اسلامی ابراز می‌کند رابطه بسیار خوبی با کشور‌های همسایه و کشور‌های همچون چین و روسیه داریم و حتی در موضوع برجام بر سر آمریکا کلاه گذاشتیم و یا در جایی دیگر اشاره می‌کند که تمامی تحریم‌های سازمان ملل را برداشته‌ایم حال با توجه به این مسائل به نظر می‌رسد دلیل افزایش نرخ ارز و گرانی‌های موجود در جامعه نشات گرفته از سیاست‌های داخلی و اقتصادی کشور است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه رشد اقتصادی صادرات غیرنفتی کشور تقریبا صفر است برنامه دولت و وزارت صمت برای حمایت از بحث تولید و صادرات چیست و چگونه می‌خواهید در یک سال باقی مانده مشکلات این حوزه را برطرف کنید؟ چگونه می‌خواهید مشکلاتی همچون مشکل شرکت‌های صنعتی و یا افزایش قیمت‌ها را برطرف کنید؟.

رضایی با اشاره به قیمت برخی از موارد غذایی اساسی، گفت: در یک سال گذشته قیمت هر کیلو مرغ از ۸ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان، قیمت هر کیلو برنج از ۱۷ هزار تومان به بیش از ۳۰ هزار تومان وو قیمت برخی کالا همچون خودرو از ۲۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون رسیده و این موضوع را با حضور در بازار به راحتی مشاهده کرد، برنامه دولت و زارت صمت برای برون رفت از این وضعیت چیست؟

او با بیان این مطلب که کشور ایران در زمره کشور‌های صاحب برکات معدنی است، گفت: کشور ما در جمع ۱۰ کشور برخوردار از مواد معدنی قرار گرفته است، اما وضعیت بخش معدن ما اصلا خوب نیست و سهم صادرات مواد معدنی ما بسیار پایین است .

منبع فارس

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار