کدخدایی در برنامه تهران ۲۰:

مجلس باید قانون انتخابات را اصلاح کند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مجلس باید همت کرده و قانون انتخابات را اصلاح کند.

مجلس باید قانون انتخابات را اصلاح کندبه گزارش حوزه مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان  در برنامه تهران ۲۰ گفت: مجلس با همت خود قانون انتخابات را اصلاح کند؛  اگر قانون اصلاح شود می‌توان موارد مربوط به ردصلاحیت را اعلام کرد. در ماجرای رد اعتبارنامه یکی از منتخبان، هم شورای نگهبان به وظایف قانونی‌اش عمل کرد هم مجلس.

کدخدایی گفت: مجلس باید همت کرده و قانون انتخابات را اصلاح کند. وقتی ۱۶ هزار نفر برای ۲۹۰ کرسی ثبت نام می‌کنند؛ یعنی اینکه این ابزار موجود برای بررسی ها، کارآمد نیست؛ مجلس باید همت کرده و قانون انتخابات را اصلاح کند.

کدخدایی گفت: شورای  نگهبان در قالب چارچوب‎های قانونی خودش نظر می‌دهد و مجلس هم در چارچوب‎های مشخصی اعلام نظر می‎کند. در ۵۰ تا ۷۰ روز بررسی صلاحیت ۱۶ هزار نفر، کار سختی است، باید ثبت نام‌ها پالایش شود.


بیشتر بخوانید: شورای نگهبان علم غیب ندارد/ بر اساس مدارک و اسناد اعلام نظر می‌کنیم


کدخدایی درباره بودجه عمرانی شورای نگهبان تاکید کرد: قرار شد که از سال ۷۹، دفاتر استانی شورا جهت کمک به شورا احداث شوند و غالب این بودجه‌ها صرف آن دفاتر می‌شوند.

وی اضافه کرد: جدا از اینکه رقم بودجه شورای نگهبان پایین است، از طرفی هم دولت باید ارقام را بصورت کامل تخصیص دهد که تخصیص نمی‌دهد؛ ضمن اینکه دیوان محاسبات در شورای نگهبان نماینده ناظر دارد و به صورت دقیق عملکرد مالی شورا را بررسی می‌کند؛ از سوی دیگر، فق‌های معظم شورای نگهبان هم بر هزینه‌کرد‌های شورا نظارت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار