لزوم عمل کردن دولت به وعده‌های خود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اگر دولت به وعده‌های خود وفا کند مردم هم به تعهدات مالیاتی پایبند خواهند بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با مسئولان اداره کل امور مالیاتی استان با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از فرار‌های مالیاتی کُند است گفت: برای تقویت فرهنگ مالیاتی و جلوگیری از فعالیت‌های زیر زمینی و فرار مالیاتی باید دولت به وعده‌های خود در حوزه معیشت و آبادانی کشور جامه عمل بپوشاند.

او با اشاره به نبود اطلاعات کافی در خصوص ارقام دقیق فرار مالیاتی گفت: فرار‌های مالیاتی گاه ارقام مختلفی از ۲۵ میلیارد تومان تا ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان می‌شود، از این رو باید اقدامات جدی برای جلوگیری از این موضوع صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر لزوم پرداخت به موقع مالیات از سوی مردم گفت: سیاست گذاران اقتصادی و سیستم مالیاتی کشور باید به فرهنگ و کارآمدی مالیات‌ها توجه کنند تا هر فرد پرداخت آن را وظیفه خود بداند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه پرداخت به موقع مالیات باید به فرهنگ تبدیل شود، گفت: مالیات در نظام‌های دینی و غیر دینی برای هزینه‌های دولت‌ها دریافت می‌شود و مهمترین عامل رشد و توسعه شهر‌ها است و تحقق عدالت اجتماعی و اجرای کار‌های عمرانی توسط شهرداری‌ها بدون اخذ مالیات امکان پذیر نیست.

او گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات و مالیات‌ها صرف امور زیر بنایی می‌شود از این رو ارتقا روزافزون نظام مالیاتی و همگام سازی با دانش روز نقش انکار ناپذیری در توسعه اقتصادی کشور دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم از الکترونیکی کردن و تسهیل پرداخت مالیات در برخی امور اداره کل امور مالیاتی استان تجلیل کرد.

در ابتدای این دیدار شریفی مدیرکل امور مالیاتی استان از اقدامات این مجموعه برای دریافت مالیات‌های مردم گزارش داد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار