استفاده فعالان بخش معدن از تجهیزات نوین و فناوری روز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از فعالان بخش معدن و فراوری‌های مواد معدنی خواست تا فعالیت‌های خود را بر مبنای علم و دانش روز و تجهیزات و فناوری نوین دنیا تطبیق دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز سه شنبه در جلسه رفع موانع و مشکلات فعالان حوزه معدن منطقه آزاد ماکو گفت: استفاده از روش‌های سنتی در استخراج و فراوری معدن امروز بازده اقتصادی مطلوب نداشته و نیاز است فعالیت‌های معدنی به صورت علمی و صنعتی پیگیری شود تا کمترین آسیب به عرصه‌های ملی و طبیعی وارد شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اعمال قانون را اصل مهم برای تمام امور دانست و اظهارداشت: رفع موانع و مشکلات معدنکاران در سایه قانون و رفع بروکراسی‌های زائد امکان پذیر است و در این خصوص سازمان منطقه آزاد ماکو تمام تلاش خود را اعمال خواهد کرد.

عبدالرحیمی با اشاره به مشکلات معدنکاران در زمینه ورود ماشین آلات سنگین معدنی بیان داشت: طی پیگیری‌هایی که از مراجع ذی ربط داشتیم ورود ماشین آلات سنگین متحرک و ثابت مورد نیاز برای پروژ‌های معدنی، همانند خودرو‌های سواری با پلاک منطقه آزاد و نصب سیستم GPS با بهره گیری از مزیت‌های ماده (۱۴) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی امکان پذیر است.

این مسئول ادامه داد: عدم محصور بودن منطقه آزاد ماکو، دستگاه‌های نظارتی گمرکی را نگران کرده است لذا با هماهنگی‌هایی که با راهنمایی رانندگی انجام دادیم با نصب پلاک و دستگاه جی پی است این مشکل حل می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه حوزه معدن می‌تواند نقش بسزایی در جهش تولید و جهت تحقق اهداف پیش بینی شده دارد بیان داشت: از همین رو نیز توسعه معادن در منطقه آزاد ماکو با جدیت دنبال می‌شود.

شایان ذکر است: مشکلات سوخت تجهیزات و ماشین آلات معدنی، مشکلات بانکی، بروکراسی‌های زائد اداری از جمله مشکلاتی بود که معدنکاران در این جلسه بیان داشتند.

صاحبان معادن این منطقه بدلیل کمبود ماشین آلات معدنی اعم از لودر، بولدوزر وگریدر و سنگ شکن و در عین حال عدم امکان استفاده از مزیت‌های موضوع ماده ۱۴ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد نتوانسته اند از مزیت ها، فرصت‌ها و پتانسیل‌های منطقه آزاد برای توسعه این بخش و ایجاد ارزش افزوده برای کشور بهره‌مند گردند.

یکی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیار ارزشمند برای رشد اقتصادی کشور بدون اتکای به درآمد‌های نفتی، معادن است که در این میان وجود تنوع مواد معدنی، منطقه آزاد ماکو را در زمره مناطق معدنی شاخص کشور مطرح کرده است.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.